BARCELONA
Onze entitats ja van demanar fa 3 anys pacificar la Meridiana
L'octubre del 2007 van elaborar un document en el que reclamaven convertir aquesta via en urbana
El mes febrer passat van insistir en tenir una reunió amb Escarp
Onze entitats veïnals ubicades als barris per on circula la Meridiana, com el Clot, Navas, La Sagrera, Prosperitat o els comerciants del Camp de l'Arpa, van signar l'octubre de 2007 un manifest en el que reclamaven ”la tranformació de l'Autopista Meridiana en Avinguda Meridiana”, i exigien la pacificació d'aquesta via ràpida. Aquest cap de setmana es va produir un atropellament mortal a la Meridiana, cantonada amb Espronceda, sembla que per un excés de velocitat.
Ara fa sis mesos, les entitats veïnals van enviar una petició de reunió a la regidora de prevenció i seguretat, Assumpta Escarp i també al regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, en el que insistien en aquesta reinvidació. “L'Avinguda Meridiana és un gran problema que els veïns venen arrossegant des de fa molt temps. El soroll, la contaminació, l'excés de velocitat, la deshumanització com a via urbana i de la ciutat, la falta d'espais verds, o la falta d'elements ornamentals , afecten a la vida dels nostres barris”, comença la carta. Les associacions signants consideraven també ”un greuge comparatiu” el fet que en altres vies ràpides s'hagués procedit a fer un cobrimento altres accions, i que en canvi, a la Meridiana no s'hagi actuat i no s'hagi pacificat el trànsit. Entre els diferents punts que destacaven com a principals problemes per als veïns, hi havia el del transport privat, en el que recordaven que “els vehicles continuen transitant a velocitats molt elevades”.
Carrils més estrets
Per a això, demanaven la reducció del nombre de carrils i de l'espai de cadascun d'aquests. Per altra banda, reclamaven que els semàfors per a vianants duressin més estona, ja que, segons deien, no hi havia temps suficient per a creuar. En aquest sentit, el president de l'associació de veïns de la Sagrera, Josep Barbero, ha explicat a aquest diari, la petició de reduir l'amplada i el nombre de carrils:“el fet que hi hagi tant d'espai entre un carril i l'altre fa que no tinguin por i circulen a molta més velocitat dels 50 quilòmetres permesos”.
Entre la resta de peticions dels veïns hi havia també l'increment del transport públic, donar més protagonisme a la bicicleta, col·locar elements naturals a les mitgeres. Aquesta és l'opinió de Miquel Catasús, de l'AAVV del Clot, el qual reclama més transport públic que recorri l'avinguda i que el carril bici circuli per la calçada.
Des de l'Ajuntament no es va concretar ahir en quin punt es troba la petició d'un projecte de pacificació de la via ràpida.