Comunicació

“El 2018 tindrem tots TV connectada a internet”

“En un any les visualitzacions a la carta dels nostres portals han crescut un 237 per cent”

Interactiva, l'empresa de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que difon tots els continguts a través dels mitjans interactius no para de créixer. Cap a on anem?
Des del 2001, ha canviat tot. Aquell any la xarxa era de paraules i textos, tots sabíem, per això, que internet és un mitjà audiovisual bàsicament i que en els darrers dos anys el vídeo explotaria i seria clau a la xarxa, és el Gran Player.

Els portals de CCRTV Interactiva figuren entre els més visitats a Catalunya. Quins canals són els més vistos?

Aquest mes de març hem arribat als 2,5 milions d'usuaris únics, un record d'audiència des de sempre. Qui té més audiència és el portal de TVC amb 1,8 milions d'usuaris únics i després Catalunya Ràdio amb 337.000, 3cat24.cat amb més de 506.000 i Esport 3 amb 328.000.

I les visualitzacions a la carta disparades.

Sí, una barbaritat. En un any, hem passat dels 15.300.000 de visualitzacions al mes, un creixement respecte al març del 2010, del 237%, que era de 4.500.000 visualitzacions i no pararà de créixer.

I els tops són?

La Riera, Polseres Vermelles, Telenotícies, Crackòvia, APM, a la ràdio L'ofici de viure i El matí de Catalunya Ràdio.

I aquesta pujada de visites es mou a les xarxes socials.

Les xarxes socials han estat determinants d'aquesta cobertura. Hem d' aprofitar qualsevol mitjà perquè vinguin a casa. Facebook o Twitter, per això, no són la part final, són un transportador d'audiència cap als nostres portals. I la nostra audiència s'ha convertit en prescriptora dels nostres continguts.

I a Youtube també.

Avui en dia, s'ha d'estar amb la teva marca al canal universal amb màxima audiència possible. Les visualitzacions dels nostres canals a Youtube són de 2,4 milions. A més, ara també serem al Dailymotion, el nou rival de Youtube!

I la participació per mòbil també augmenta.

L'aplicació de TV3 per a Iphone, ha estat de les més descarregades a l'Estat espanyol, amb més de 300.000 descàrregues des que es va llançar l'aplicació.

Piulada teva: Les TV connectades a l'Estat espanyol seran el 46% de les més venudes el 2013.

Per nosaltres és important que mirin continguts allà on sigui. A internet, a les consoles, als mòbils, a les TV connectades a internet. L'any, en què es produirà el traspàs serà el 2018. Hi haurà més gent amb TV connectada que per TDT. La TV deixarà de ser lineal, per ser a la carta i l'any que ve els preus d'aquests aparells seran estàndards.

Desapareixen graelles?

Jo crec que sí. Els esdeveniments en directe i els informatius tindran la importància del directe, però la resta de continguts no es veuran a una hora determinada en funció del programador, no tindrà cap mena de sentit.

I les audiències seran reals.

Sí, els dispositius digitals permetran mesurar les entrades reals i no per estimacions.

I en publicitat, tot s'ha remodelat també.

Les marques es relacionen ara de diferent manera. Hi ha d'haver diàleg entre audiència i marca. Amb base a això, des de fa dos anys, vam introduir la publicitat de la TV, ràdio i internet com a publicitat transversal. Equips multidisciplinaris creen propostes publicitàries multiplataforma i ara la marca es relaciona amb els continguts. La TV i la ràdio fan d'altaveu del que passa a la xarxa i és que internet l'any que ve serà el segon mitjà en inversió publicitària. Cal deixar una cosa molt clara, internet no superarà la TV, és un error, estaran juntes. La xarxa és un metamitjà, mitjà de mitjans, i ella ho englobarà tot.

I ets vicepresident de l'associació de publicitat interactiva a Espanya. Com anirà la publicitat en línia?

Internet superarà en inversió publicitària els mitjans escrits l'any que ve. Hi ha un canvi de model, a més la publicitat als cercadors no és tan forta com la publicitat gràfica o de vídeos. La publicitat en vídeo s'ha duplicat el 2010 i es probable que es tripliqui. I hem aconseguit des de l'IAB una gran notícia per Barcelona. Serà la seu permanent de Interact: el congrés de la publicitat digital.

I piulada teva: Per primera vegada a la història a Espanya cap cadena no supera el 15% de quota de pantalla en un mes.

Sí, calcularem cada vegada més audiències per programes com a Estats Units i no per cadenes. I crec que aviat serem per sota del 10% en audiència acumulada.

a la vida real

Àlex Marquina, des de fa 10 anys, director de l'Àrea Comercial d'Interactiva de la Corporació Catalana de Mitjans i vicepresident de l'associació que representa el sector de la publicitat interactiva a Espanya. Diu que treballa a internet des del 97 i gaudint de la xarxa des del 94. La seva foto curiosa a la xarxa.

De la digit@l...

#El podem trobar al Twitter, al Facebook, a Linkedin i també a Instagram

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.