El pa amb tomàquet, obligatori en els esmorzars dels hotels superiors a quatre estrelles
La nova llei catalana d'allotjaments turístics es basarà en la qualitat dels serveis per establir la categoria d'un hotel i no en els metres quadrats
El Gremi d'Hotels de Barcelona qualifica el decret de “lògic i actual”
El nou decret d'establiments d'allotjament turístic de la Generalitat incorpora per primera vegada requisits basats en la qualitat dels serveis per establir la categoria de l'hotel després que fins ara es basés en requisits exclusivament de superfície en metres quadrats.
Existiran alguns requisits necessaris que hauran d'incorporar els nous hotels per aconseguir certa categoria. Així, per exemple, els hotels superiors a quatre estrelles hauran d'oferir de manera obligatòria productes de proximitat a l'esmorzar, com el pa amb tomàquet o els embotits típics de la zona.
D'aquesta manera, els hotels catalans podran optar a categories superiors que fins ara només hi accedien en funció de l'amplitud de les seves habitacions, demostrant que ofereixen serveis de qualitat com ara accés a internet, assecador de cabells, productes d'higiene personal o dos tipus de coixins a les habitacions.
El decret també reconeix l'especialitat del turisme familiar, amb la regulació d'habitacions de quatre places, l'obligació de què hi hagi un bany per habitació o l'unificació de les pensions.
El nou decret incorpora novetats també en els establiments de turisme rural, els blocs d'apartaments turístics o els càmpings. En aquest cas, la novetat més destacada és la regulació dels espais per a autocaravanes, que hauran de tenir presa d'aigua i electricitat, canvi d'aigües grises i un servei de control perquè les estades dels vehicles no superin les 48 hores.
El president del Gremi d'Hotels de Barcelona, Jordi Clos, ha qualificat de “lògica i actual” aquesta nova llei i ha explicat que “no té sentit prioritzar els metres quadrats per sobre de serveis com la piscina, l'accés a internet o l'assecador de cabells com passava fins ara”.
“És lògic que un hotel de tres estrelles pugui passar a tenir-ne quatre si ofereix serveis de qualitat, encara que tingui habitacions més petites”, ha argumentat Clos.
Pel que fa al fet d'oferir productes de proximitat, com el pa amb tomàquet, el president del gremi ha assenyalat que els establiments turístics ja acostumen a incorporar “dolços, melmelades i altres productes catalans”.