L'Airbus accidentat a Austràlia tenia un defecte al motor
Els tècnics adverteixen que l'anomalia podria provocar una “fallada catastròfica” a l'avió
Al motor hi ha una peça mal col·locada que erosiona un tub de carburant fins a trencar-lo
El motor Rolls-Royce de l'Airbus A380, l'avió de passatgers més gran del món, de l'aerolínia australiana Qantas, que fa un mes es va avariar en ple vol, té un “greu defecte de seguretat” que podria portar a una “fallada catastròfica” en l'aparell. Així ho afirma la investigació del departament de Seguretat al Transport Aeri d'Austràlia (ATSB), que aquest dijous ha publicat les seves primeres conclusions sobre l'avaria que el dia 11 d'octubre va obligar a fer un aterratge d'emergència a Singapur.
L'informe indica que una peça mal alineada va erosionar una canonada d'oli que va acabar trencant-se i que va provocar la combustió de fuel que va desencadenar l'explosió d'un dels quatre motors de l'A380 de Qantas quan, amb 466 persones a bord, cobria el trajecte entre Sydney i Singapur. “Si no es corregeix aquesta fallada, hi haurà un risc elevat que la mateixa canonada es torni a esquerdar, generi una altra fuita d'oli i un altre foc”, afegeix el document. Les fugues de combustible també es van produir en els altres tres motors de l'avió de la companyia australiana.
Els experts de l'ATSB opinen que l'avaria està relacionada amb un defecte en la fabricació del motor Trent 900 per part de la marca Rolls-Royce.
Fa dues setmanes, Qantas va anunciar que el fabricant haurà de reemplaçar els Trent 900 de 40 avions Airbus A380 per models que encara està ultimant l'empresa britànica. El govern australià ja ha ordenat a la companyia Qantas que faci més proves en tots els motors Rolls-Royce dels seus Airbus 380.
L'aerolínia australiana va decidir reprendre els vols d'aparells amb altres motors mentre espera que arribin els recanvis. L'incident no ha alterat la decisió de Qantas d'adquirir 14 unitats de l'A380 que havia encarregat al conglomerat europeu. Altres aerolínies afectades com Lufthansa o Singapore Airlines, els avions de les quals també tenen motors de Rolls-Royce, mantenen en terra els seus A380