“Això del 80, no hi ha qui ho entengui”
La majoria de conductors no superava ahir el límit per por de la multa
La coincidència de senyals de llum i fixos amb límits diferents genera confusió
Confusió i escepticisme resumirien el sentiment i la opinió dels conductors que ahir estrenaven la velocitat variable a la C-31 i la C-32, els dos accessos a l'àrea metropolitana de Barcelona on s'ha aixecat el límit de 80 km/h, que ahir, però, un altre cop no es podia sobrepassar per “raons ambientals”, segons advertien els panells lluminosos.
La majoria de conductors no superava el límit dels 80 km/h que indicaven els panells, malgrat que confon, i força, el fet que a sota de cada indicador electrònic n'hi ha un altre que situa el límit a 100 o a 120 km/h. “Això és un desgavell i no hi ha qui ho entengui”, es queixava una veïna de Gavà Mar, Guadalupe Villarroel, perquè primer es retalla la velocitat, després diuen que s'aixeca i ara, no. I és que la contaminació ha fet una mala jugada al Servei Català del Trànsit (SCT), que s'ha vist obligat a estrenar un canvi de normativa en una situació d'excepcionalitat. Com totes les modificacions en l'àmbit del trànsit, “caldrà un temps d'adaptació”, admet Ivan Muñoz, que circula cada dia per l'autovia de Castelldefels i que es declara contrari al 80km/h: “Només ens afectava el Baix Llobregat, i un cop ens acostumem a prioritzar els panells lluminosos als senyals fixos, tot serà més quotidià”. No va ajudar a l'estrena tranquil·la l'avaria en un dels panells lluminosos que no canviava el límit a primera hora del matí. “Jo per si de cas, sempre vaig i aniré a 80km/h”, advertia Lluís Bel. “És clar que els desgavell ajudarà a recaptar més diners, com la majoria de les mesures que adopta qualsevol administració”, es queixava. A les benzineres de l'autovia i l'autopista del Garraf no es parlava ahir de cap altra cosa que no fos “l'embolic dels senyals”. El codi de circulació adverteix clarament que els senyals lluminosos sempre prevalen sobre els fixos. Però qui recorda aquest article abans de seure al volant o pujar a la motocicleta?