El salari mitjà d'un controlador aeri es fixa en 200.000 euros l'any
El laude, d'obligat compliment, dictat aquest dilluns per Manuel Pimentel estableix el sou molt per sota del que es cobrava fins ara
La jornada màxima dels controladors arribarà a un màxim de 1.670 hores aquest any i es reduirà progressivament
El salari mitjà d'un controlador operatiu es fixa en 200.000 euros l'any, mentre que la jornada màxima aeronàutica s'estableix en un màxim de 1.670 hores aquest any, que es reduiran a 1.595 hores fins el 2013, segons el laude dictat aquest dilluns per l'àrbitre designat pels controladors i AENA, Manuel Pimentel.
En roda de premsa, Pimentel ha explicat que d'aquesta manera l'empresa tindrà “un matalàs” per, a partir d'aquí, reduir l'absentisme laboral i anar ajustant la jornada, que respectarà els percentatges establerts de descans del 25% en torn de dia i del 33% en torn de nit.
Això suposarà que en el futur conveni s'introduirà el binomi “jornada-productivitat”.
Pimentel ha defensat que els controladors espanyols treballen “més que la mitjana europea, però també guanyen molt més”, de manera que cal anar ajustant la jornada per adequar-se a la mitjana europea.
Per Pimentel aquest “sistema gradual” permetrà aportar “seguretat i també garanties” per ambdues parts en un sector com el transport aeri que és essencial per al ciutadà i en el que s'ha de “garantir el dret de circulació de les persones”, aspectes que ha tingut en compte a l'hora de prendre la seva decisió, a més de ser sensible a les reivindicacions laborals d'un col.lectiu que necessitava aclarir les seves condicions.
L'àrbitre ha assegurat que a l'hora de dictar el laude no ha partit de zero, sinó que l'acord signat per AENA i els controladors a l'agost ha servit de base.
El laude, que és d'obligat compliment, no objecte de recurs i executable, entrarà en vigor quan es publiqui en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).