Trias vol replantejar el projecte de La Sagrera perquè la zona sigui més habitable
El candidat de CiU a l'Ajuntament de Barcelona pretén acabar amb les vies del tren entre Sant Andreu i Sant Martí
Confirma que si governa el tramvia no es connectarà per la Diagonal sinó pels carrers de l'Eixample que determinin els tècnics
El candidat de CiU a l'Ajuntament de Barcelona, Xavier Trias, ha promès replantejar l'entorn de la futura estació de La Sagrera del TAV amb la finalitat que estigui més pensat per viure, per a la qual cosa pretén “ensorrar muralles” acabant amb la frontera que ara suposen les vies del tren entre Sant Andreu i Sant Martí.
Aquesta proposta s'inclou en el seu pla per passar del ‘Barcelona, posa't guapa' al de 'Regenerat Barcelona' que ha presentat aquest dimarts a partir del treball de la fundació privada Institut d'Arquitectura Avançada de Catalunya (IAAC), i que plantegen per desenvolupar en dues generacions de barcelonins, tot i que algunes iniciatives ja estan pensades per a aquest mandat si governa.
“A vegades estem pensant tot el dia en l'edifici de l'estació –de La Sagrera– i el de Gehry –dissenyat en forma de núvia– però el que hem de fer és el tipus de ciutat i com funcionarà el barri”.
El director de l'IAAC, Vicent Guallart, qui ha presentat els eixos bàsics de la proposta de Trias, ha concretat que “la Sagrera seria l'exemple del que no ha de ser l'urbanisme de Barcelona. No pot convertir-se en un nou Fòrum, que ha estat reconegut internacionalment com l'urbanisme no adequat”.
Trias ha ressaltat que la crisi ha evidenciat que no pot seguir un model basat en l'especulació ni el que s'aplica des dels Jocs de 1992, i que ha oblidat la dimensió humana i ha impulsat “projectes defectuosos” com el Fòrum i la plaça de Glòries, el projecte de la qual creu que no ha de demorar-se perquè està cridat a ser el centre de l'Eixample.
Tramvia per l'Eixample
Defensa tornar a plantejar la reforma de l'avinguda Diagonal en el pròxim mandat, tot i que no amb una consulta com la celebrada el maig de l'any passat, i ha confirmat que, si governa, el tramvia no es connectarà per la Diagonal sinó pels carrers de l'Eixample que determinin els tècnics, als qui també vol fer buscar solucions contra el col·lapse de la Ronda Litoral.
“Sóc entusiasta de les consultes, però ben fetes i amb sentit comú”, ha recalcat, precisant que buscarà reformar la Diagonal en consens amb els veïns i comerciants, i també ha destacat que presenta projectes “atrevits”, com crear un barri aprofitant part de la zona portuària que es desenvoluparia en un horitzó de 15 a 20 anys.