Tecnologia
La informació en línia
Bfree News endreça les notícies de la xarxa
L'agregador de notícies català començarà la seva activitat als Estats Units, el mercat més desenvolupat
El portal tracta diàriament 250 informacions de medi ambient i 400 més de tecnologia
El projecte espera disposar d'un centenar de canals
Des de Barcelona Jochi Martínez té l'objectiu d'endreçar l'ingent volum d'informació que circula dia a dia a través d'internet als Estats Units. “El volum d'informació que es mou als Estats Units a la xarxa és molt més gran i per això hem decidit començar per allí”, explica el fundador de Bfree News, un agregador vertical de notícies creat l'any 2008.
En un primer estat de proves, Bfree News disposa actualment de dos canals oberts: un de medi ambient i un altre de tecnologia. El portal tracta diàriament 250 notícies de medi ambient i 400 més de tecnologia, que capta d'una vintena de fonts i prioritza segons les mencions que se'n fa en la xarxa social Twitter. “Internet és un oceà d'informació i nosaltres intentem posar una mica d'ordre”, apunta Martínez, que afegeix: “Es tracta d'organitzar la informació perquè la gent arribi més fàcilment als mitjans de comunicació.”
Els de medi ambient i tecnologia són només els primers canals que ha posat en marxa Bfree News, però el projecte no acaba aquí, ni de bon tros. Així, al llarg dels propers mesos l'agregador té previst posar en marxa canals de diferents temàtiques, com música en diverses especialitats, automòbils, esports, moda, etc. “Qualsevol tema que sigui d'interès pels internautes és susceptible de ser incorporat a Bfree News”, sosté el fundador del portal, que en els propers tres o quatre anys espera disposar d'un centenar de canals.
Per tirar endavant aquest projecte, Jochi Martínez disposa de l'ajuda del seu germà Alfonso i entre tots dos estan a la recerca de finançament per consolidar la seva idea, que està adherida a la incubadora La Salle Tecnova. Actualment Bfree News manté converses amb diversos grups de capital de risc per aconseguir recursos per 350.000 euros, una quantitat que permetria a la firma continuar treballant els propers dos anys i fitxar un equip de sis persones.
Ben informat en poc temps
“Abastar tota la informació que hi ha avui en dia a la xarxa sobre un tema és impossible; nosaltres la captem i la presentem al lector de manera prioritzada perquè pugui estar ben informat en tan poc temps com sigui possible”, sosté Martínez. Així si un assumpte interessa al lector, aquest enllaça directament en la font original de la notícia, que veu augmentat per aquesta via el tràfic d'internautes.
Aquesta gran especialització dels canals que fa Bfree News és, segons el seu fundador, el punt fort de la iniciativa perquè se segmenta de manera molt important el perfil del lector. “Són canals molt especialitzats i, per tant, amb targets molt definits i atractius per la publicitat, que és la nostra principal via d'ingressos”, explica Martínez. Un altra via de facturació de l'empresa és a través del comerç electrònic amb les diferents comissions que pot obtenir en la transacció de productes i serveis.
Bfree News comença la seva aventura en el mercat nord-americà, encara que té molt clar que no trigarà a fer el salt al Vell Continent. El més gran desenvolupament tecnològic i de la informació en línia que es dóna als Estats Units ha impulsat la companyia a escollir el mercat nord-americà com a prioritari, però Martínez té clar que el grup neix amb una voluntat global. “Avui en dia, i gràcies a la tecnologia, es pot impulsar un projecte amb aquestes característiques des de Barcelona o qualsevol altre lloc del món perquè en definitiva tothom té clar que els projectes són globals”, apunta el fundador de Bfree News.
Aquesta és la segona iniciativa tecnològica que tira endavant Martínez. La primera data de finals dels anys noranta, quan va posar en marxa Shopsland, una plataforma per a la construcció de comerços electrònics. Aquella aventura la va ensorrar l'esclat de la bombolla tecnològica. En aquesta ocasió, però, espera tenir més sort.