Economia

La Generalitat convocarà tres concursos per reduir un 30% els seus costos tecnològics

El govern destina actualment 600 milions d'euros anuals a pagar els serveis de telefonia i informàtica

Un dels objectius d'aquests nous concursos d'informàtica que prepara la Generalitat és externalitzar el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació

La Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya pre­para tres con­cur­sos públics per als ser­veis de tele­co­mu­ni­ca­ci­ons i d'informàtica que tenen com a objec­tiu reduir un 30% els cos­tos anu­als tec­nològics de l'admi­nis­tració cata­lana, segons han avançat a Efe fonts del sec­tor.

Aquests tres con­cur­sos afec­ta­ran els ser­veis de tele­fo­nia, veu i dades, en un cas; i d'informàtica, que en aquest moment supo­sen un cost anual per a les arques públi­ques d'uns 600 mili­ons d'euros anu­als.

El pri­mer con­curs que venç és el que ara té la mul­ti­na­ci­o­nal ale­ma­nya T-Sys­tems, un dels prin­ci­pals proveïdors de tec­no­lo­gia de la Gene­ra­li­tat, i que haurà de ser pror­ro­gat de nou si el tràmit per rea­lit­zar el con­curs no es pot apli­car a temps.

Però, lògica­ment, el que més com­petència des­per­tarà és el con­curs de veu i dades de la Gene­ra­li­tat, un ser­vei que en aquest moment ofe­reix Telefónica en la seva major part però al qual aspi­ren els altres dos grans ope­ra­dors espa­nyols: Voda­fone i Orange.

La intenció de la Gene­ra­li­tat és que aquest nou con­curs de tele­fo­nia, alguns dels ser­veis del qual també pres­ten Colt Tele­com i Aber­tis, sigui a més llarg ter­mini que els actu­als per acon­se­guir així una reducció de cos­tos nota­ble; fins i tot s'ha arri­bat a par­lar d'un ter­mini de 10 anys.

Aquest con­tracte de tele­fo­nia supera de cost els 80 mili­ons d'euros anu­als i és una de les par­ti­des que es vol reta­llar de manera nota­ble.

No obs­tant això, la mei­tat dels 600 mili­ons dels cos­tos anu­als de la Gene­ra­li­tat cor­res­po­nen no a la tele­fo­nia sinó als ser­veis d'informàtica, que supo­sen prop de 300 mili­ons en ser­veis que en aquest moment ofe­rei­xen empre­ses com T-Sys­tems, Iecisa, IBM, HP, Sie­mens, Indra, Fujitsu i Telefònica, ja que també s'inclo­uen els cen­tres d'atenció telefònica al ciu­tadà.

Un dels objec­tius d'aquests nous con­cur­sos d'informàtica que pre­para la Gene­ra­li­tat és exter­na­lit­zar el Cen­tre de Tele­co­mu­ni­ca­ci­ons i Tec­no­lo­gies de la Infor­mació (CTTI), un orga­nisme públic con­tro­lat per la Gene­ra­li­tat i que en aquest moment dóna tre­ball a més de 350 per­so­nes.

D'aquesta manera, un 40% d'aquest per­so­nal podria ser exter­na­lit­zat a les empre­ses que gua­nyin el con­curs, de manera que l'ajust de per­so­nal que hagi de fer aquest orga­nisme no resulti tan traumàtic.

Els prin­ci­pals com­pe­ti­dors que opta­ran a aquests dos con­cur­sos per als diver­sos ser­veis informàtics de l'admi­nis­tració cata­lana seran l'empresa informàtica Indra i l'ale­ma­nya T-Sys­tems, totes dues amb forta presència a Cata­lu­nya.

A més dels con­cur­sos públics, des de la con­se­lle­ria d'Empresa i Ocu­pació, que és la res­pon­sa­ble de la política de tele­co­mu­ni­ca­ci­ons, es con­si­dera que exis­teix marge per a les millo­res d'eficiència, espe­ci­al­ment en la com­pra agre­gada o la gestió pres­su­postària cen­tra­lit­zada i aban­do­nant el model ante­rior del tri­par­tit, que va frag­men­tar l'exter­na­lit­zació de manera exces­siva de manera que els cos­tos que s'estal­vi­a­ven en el procés després es per­dien per les difi­cul­tats per coor­di­nar a tants proveïdors.

El CTTI actua en aquest moment com a cen­tral de com­pres o de ser­veis i es vol que tin­gui més pes en les deci­si­ons de les dife­rents con­se­lle­ries, que tenen més de 1.600 per­so­nes dedi­ca­des a temes tec­nològics o d'atenció telefònica, àrees que ara es volen raci­o­na­lit­zar per acon­se­guir un estalvi de cos­tos.

Així, per exem­ple, es con­si­dera que no té sen­tit que hi hagi un total de 25 cen­tres d'atenció telefònica depe­nent de dife­rents con­se­lle­ries.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.