Economia

Acord sobre els accessos ferroviaris al port de Barcelona

El traçat provisional permetrà disposar d'una connexió per a la sortida de mercaderies per tren des de la nova terminal moll Prat

El ministeri de Foment es compromet a executar l'obra al 2012

La Generalitat, el Ministeri de Foment i el Consorci de la Zona Franca han arribat aquest dimecres a un acord sobre el traçat de l'accés ferroviari provisional a la nova terminal de contenidors del port de Barcelona. D'aquesta manera, s'aconsegueix que estigui disponible una connexió per a la sortida per tren de les mercaderies la nova terminal de TCB al moll del prat, que estarà operativa al 2012.

La solució provisional, anomenada Can Tunis-Est, consisteix en què les vies vagin del port fins el carrer A, on connectarà amb el ramal ferroviari de mercaderies del Llobregat. D'aquesta manera, s'evitarà travessar amb noves vies el carrer 4 de la Zona Franca, una possibilitat que havia provocat l'oposició del Consorci i les empreses del polígon pels problemes de mobilitat que causaria el trànsit de trens en aquest eix viari.

El ministeri de Foment, responsable de l'obra, s'ha compromès executar-la abans de l'entrada en servei de la nova terminal, a mitjans de 2012. Tot i que l'obra no ha estat licitada encara, l'acord sobre el traçat i el fet de ser una solució provisional relativament senzilla tècnicament –s'haurà de col·locar un tercer carril d'ample internacional al llarg d'un traçat ja existent– facilitarien l'execució del projecte a temps, segons fonts del Consorci.

Els accessos haurien d'estar operatius abans que s'acabi la construcció de la nova terminal de contenidors Tercat del moll Prat, construïda per la multinacional xinesa Hutchison, amb una inversió superior als 500 milions d'euros.

Utilitzar la línia de FGC

També s'ha acordat redactar un estudi per al possible ús complementari de la infraestructura de FGC i s'ha acordat la constitució d'un grup tècnic, liderat pel port de Barcelona, que redactarà l'estudi de mobilitat generada per les noves connexions ferroviàries.

Segons el govern, aquesta proposta compleix amb els objectius d'un termini de temps reduït, eficàcia logística i menor afectació al polígon de la Zona Franca de Barcelona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.