Versió musculada

Molt útils dins la ciutat, hi ha maxiescúters que fora de nuclis urbans queden condicionats per la falta de poder motriu. Per això, Kymco ha dotat d'un motor competitiu un dels seus models més reconeguts

Con­so­li­dada en el mer­cat amb pro­duc­tes basats en les pre­mis­ses de pres­ta­ci­ons i bona qua­li­tat a un preu força con­tin­gut, a Kymco només li fal­tava arro­do­nir algun cer­cle dins la seva gamma d'escúters. D'aquest plan­te­ja­ment ha sor­tit el germà gran del Super Dink, que en la versió de 125 cc té el beneplàcit del gran públic i ara, amb el motor de 299 cc, res­pon als objec­tius d'ús que se li pre­su­mei­xen a un maxi­escúter.

Visu­al­ment, el Super Dink 300i és cal­cat del seu germà petit. Té un care­nat d'allò més volu­minós i pro­tec­tor, i una part fron­tal agres­siva i dotada d'una pan­ta­lla aco­blada de forma flo­tant, per­fecte en des­plaçaments fora de la ciu­tat. I en la no menys vis­tosa zona poste­rior hi ha un cofre on hi caben més que dos cas­cos inte­grals; sub­jec­ci­ons per al pas­sat­ger i un seient d'allò més còmode, amb doble recol­za­ment lum­bar. Amb la pla­ta­forma plana per als peus i una posició de con­ducció molt natu­ral (gràcies als ajus­ta­ments de les mane­tes de frens regu­la­bles, pro­ce­dents de l'Xci­ting de 500 cc), es dis­posa d'un vehi­cle idoni per cir­cu­lar amb solvència dins i fora de la ciu­tat.

Complet en tots els sentits

Si la carrosseria del Kymco Super Dink 300i és d'allò més aconseguida, la part de cicle no queda curta. Els seus punts forts són la bona estabilitat a alta velocitat i la bona maniobrabilitat que dispensa dins la ciutat, on, malgrat un volum no massa contingut, es mou amb gran soltesa. Això és fruit del bon treball realitzat en el xassís, bastant rígid i dotat de suspensions molt fermes, que, tot sigui dit, potser es noten un pèl seques sobre asfalt en males condicions.

Dels frens, el millor és el tacte i la suavitat. El posterior és més poderós, cosa que es troba a faltar un xic en el davanter en circulació per vies interurbanes. La roda del davant trepitja amb una solvència més que contrastada i permet entrar en els revolts amb una seguretat total. I gràcies a l'extraordinària llargada i al baix centre de gravetat, la conducció del Super Dink 300i a velocitats elevades és molt correcta, fins i tot amb dues persones al cim.

Però si per alguna cosa destaca aquest maxiescúter és pel rendiment del motor. Un propulsor en què s'ha treballat a fons amb vista a la durabilitat, que disposa d'injecció electrònica Keihin i rendeix 30 CV i 33,9 Nm. A la vista d'aquests valors no és estrany, doncs, que aquest Kymco sigui dels maxiescúters més ràpids en la sortida dels semàfors. Accelera amb fermesa en tot el règim de revolucions i en velocitat punta sobrepassa els 140 km/h.

MOTOR: Monocilíndric. 299 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 30 CV a 8.000 rpm. PARELL: 33,9 Nm a 6.500 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Embragatge automàtic. SUSPENSIONS: Forquilla convencional de 37 mm / Doble amortidor. FRENS: Disc de 260 mm / Disc de 240 mm. ALTURA DEL SEIENT: 0,770 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,553 m. PES: 188 kg. DIPÒSIT DE GASOLINA: 12,5 litres. PREU: 3.880 euros.

Potent però suau

L'increment de potència resultat de l'augment de cubicatge no ha revertit en una major remor del motor, sinó al contrari. Gràcies a la injecció electrònica i el sistema 3MA de Synerject, el Super Dink 300i combina gran potència amb una magnífica suavitat.

Gran visibilitat

A banda de ser molt bonica i d'aportar un toc diferencial a aquest maxiescúter, la doble òptica frontal ofereix una visibilitat nocturna imponent. A més, amb els LED que envolten l'òptica gran, la presència d'aquest Kymco no passa inadvertida als altres usuaris de la via.

Sempre còmode

El doble recolzament lumbar del seient, la baixa incidència acústica del motor i l'extraordinària aerodinàmica converteixen el Super Dink 300i en un maxiescúter molt còmode, tant dins la ciutat com fora. Tot plegat es nota sobretot quan es circula a bon ritme en carretera.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.