Canals

Una evolució excitant

Ducati ha creat la «superbike» més lleugera de la seva història, dotada d'un potent motor Testastretta i unes prestacions de cicle desbordants

L'evo­lució repre­senta una bona part de la idea cre­a­tiva de Ducati, marca que també té en el dis­seny un dels seus fac­tors pri­mor­di­als. I un cop con­fir­mada l'arri­bada del cam­pioníssim Valen­tino Rossi a les seves files, pre­senta una de les seves cre­a­ci­ons més exci­tants dels últims temps, la 848 EVO. Una moto que esdevé la super­bike més lleu­gera i efi­ci­ent de la història de la firma de Borgo Pani­gale, amb un trac­ta­ment espor­tiu impres­si­o­nant gràcies al qual el motor gua­nya 6 CV res­pecte de l'estàndard i arriba als 140. Ara bé, aquesta xifra no és l'única que revela l'espe­rit evo­lu­ci­o­nista, ja que el parell també és d'allò més con­tun­dent per tal d'acon­se­guir una entrega de potència abso­luta però lineal, gràcies a les modi­fi­ca­ci­ons apli­ca­des en el pistó, el cilin­dre, les vàlvu­les i la injecció Mare­lli.

Més enllà del que és estric­ta­ment el motor, la Ducati 848 EVO també se'ns pre­senta amb una imatge real­ment con­tun­dent, basada en la de la versió pri­mogènita però dotada de detalls real­ment espec­ta­cu­lars. En són una bona mos­tra els con­torns pun­xe­guts i d'allò més agres­sius, el xassís mul­ti­tu­bu­lar pin­tat de color ver­mell, les pro­tu­be­rants entra­des d'aire –sobre­tot a la part del seient– i una seri­gra­fia mini­ma­lista, de caire tra­di­ci­o­nal.

MOTOR:
Bicilíndric en L. 849,4 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
140 CV a 10.500 rpm.
PARELL:
98 Nm a 9.750 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
Manual, sis marxes.
XASSÍS:
Multitubular, de tubs d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla davantera invertida 43 mm / Amortidor posterior.
FRENS:
Doble disc 320 mm / Disc 245 mm.
LLARGADA I ALTURA:
2,100/1,100 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,830 m.
PES:
168 kg.
PREU:
13.195 euros.

Filosofia esportiva de gran tradició

La 848 EVO manifesta el que es pot considerar una característica tradicional de Ducati, des del punt més bàsic fins als últims detalls de la carrosseria. I és que en si mateixa és la conseqüència de la conjunció d'uns factors ideats i construïts per aconseguir un resultat específic, que no és altre que la precisió. Exactament la mateixa premissa que mou la firma italiana en la recerca dels millors resultats en competicions com ara els mundials de Moto GP o de superbikes. És per això que l'aerodinàmica és tan eficient i la maniobrabilitat tan essencial. Com també és fonamental la diversió per al pilot en conduir-la. Per això, la utilització de la cua elevada, el basculant monobraç i les formes ergonòmiques del dipòsit esdevenen fonamentals per aconseguir que el conductor mantingui una postura natural i se senti còmode i perfectament acoblat dins l'estructura de tan poderosa moto.

Com de cursa

La 848 EVO disposa d'un equipament propi de competició, del qual formen part el subxassís de magnesi, les llandes Enkei de 5 radis i la suspensió Showa multiajustable. I també l'amortidor de direcció, òptim per refermar l'estabilitat del conjunt si es té en compte la potència del motor i les prestacions que possibilita.

Quins frens!

Per augmentar el nivell de seguretat i fermesa d'aquesta moto, Ducati l'ha dotat d'unes fantàstiques pinces de fre Brembo i discos davanters de 320 mm. Un conjunt que ofereix una excepcional resistència a la fatiga i una eficiència hidràulica notable. A més, amb els pistons de 34 mm de diàmetre s'obté un tacte més precís.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.