Canals

El torn dels bicilíndrics

El mes que ve arribarà el Fiat 500 amb motor Twin Air, un petit propulsor de dos cilindres i 875 cc que combina la tecnologia Multi Air amb un turbocompressor i dóna 85 CV

El Fiat 500 és el model desig­nat per estre­nar el nou motor de gaso­lina Twin Air de dos cilin­dres en línia i 875 cc, que sobre­a­li­men­tat per tur­bo­com­pres­sor arriba als 85 CV de potència i 145 Nm de parell amb un con­sum de 4,2 litres/100 km i 95 g/km d'emis­si­ons de CO2. I si en lloc del canvi manual s'opta pel robo­tit­zat Dua­lo­gic, aquests valors bai­xen a 4,1 litres i 92 g/km, res­pec­ti­va­ment. Pel que fa a pres­ta­ci­ons, aquest pro­pul­sor per­met al Fiat 500 arri­bar als 173 km/h i acce­le­rar de 0 a 100 km/h en 11 segons.

Aquest motor, que Fiat defi­neix com el pri­mer de la família dels bicilíndrics d'alta tec­no­lo­gia, és una nove­tat abso­luta a tot el món. Com­pa­rat amb el tra­di­ci­o­nal 1.2 de qua­tre cilin­dres i vuit vàlvu­les, incre­menta la potència un 23% i l'índex de pres­ta­ci­ons un 30%. I res­pecte de l'1.4-16 V, les pres­ta­ci­ons són equi­va­lents però el con­sum de gaso­lina baixa un 30%. També són menors les dimen­si­ons lon­gi­tu­di­nals (23%) i el pes (10%). Segons Fiat, aquest motor és la base per a futurs desen­vo­lu­pa­ments, com ara la tec­no­lo­gia híbrida –les seves peti­tes dimen­si­ons el fan idoni per com­par­tir espai amb un motor elèctric o un sis­tema de recu­pe­ració i emma­gat­ze­matge d'ener­gia– o la uti­lit­zació del gas metà com a com­bus­ti­ble.

El Fiat 500 Twin Air es comer­ci­a­lit­zarà en set ver­si­ons (tres, amb sos­tre de lona) i preus que oscil·len entre 13.250 i 19.550 euros, als quals Fiat comu­nica que s'apli­carà un des­compte pro­mo­ci­o­nal de 1.660 euros.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.