Economia

Motor

Nous mercats

Elèctrica i feta a casa

Es presenta en societat el primer prototip de moto ecològica dissenyada i produïda per pimes catalanes

Es farà a Figueres i es destinarà a les grans flotes

La cri­a­tura s'ano­mena MIUS 4.0, pesa 85 qui­los i és la pri­mera moto ecològica dis­se­nyada i fabri­cada a Cata­lu­nya. Ahir es va pre­sen­tar en soci­e­tat. El fabri­cant gironí Rieju va mos­trar amb orgull un pro­to­tip d'escúter elèctric que, si tot va com està pla­ni­fi­cat, començarà a pro­duir-se a la seva planta de Figue­res l'any que ve. La pri­mera ton­gada serà de 1.000 uni­tats i la pre­visió és haver arri­bat a les 2.500 el 2012.

El pro­jecte ha estat lide­rat per Rieju però es tracta d'un tre­ball en equip. Cinc empre­ses més se'n dis­pu­ten l'auto­ria: Ari­a­ne­tech Inge­ni­e­ria, JJuan, Gui­lera, Beon Auto­mo­tive i Advan­ced Frame Tecnh­no­logy. Totes elles for­men part del clúster de la moto impul­sat pel Depar­ta­ment d'Empresa de la Gene­ra­li­tat. El con­se­ller Josep Huguet es feli­ci­tava ahir per aquest cas d'èxit, ja que demos­tra que la col·labo­ració entre pimes pot donar grans resul­tats.

Rieju i la resta de mar­ques han inver­tit con­jun­ta­ment 1,5 mili­ons d'euros per donar aire a un sec­tor que les està pas­sant magres. Com explica Ino­cen­cio González, gerent del clúster de la moto, “la legis­lació ha anat mas­sa­crant el mer­cat de les motos peti­tes, el de més tra­dició a Cata­lu­nya”. Per González, “pro­jec­tes com el MIUS poden sig­ni­fi­car la super­vivència d'una planta com la de Rieju i de la gran quan­ti­tat de proveïdors que tre­ba­llen per a ella”.

“Cal donar exem­ple”

MIUS és una moto d'una sola plaça ali­men­tada per bate­ries d'ió liti. Es car­rega com­ple­ta­ment en sis hores i té una auto­no­mia de 50 quilòmetres. La majo­ria de peces estan fetes a Cata­lu­nya, encara que alguns com­po­nents com els pneumàtics s'han hagut d'anar a bus­car fora, al mer­cat euro­peu.

El seu preu encara no està deci­dit perquè dependrà de com evo­lu­ci­o­nin els preus de les bate­ries, però s'acos­tarà als 4.000 euros. Els impul­sors de la ini­ci­a­tiva con­fien en les grans empre­ses de flo­tes, com ara Cor­reus, ser­veis de mis­sat­ge­ria i empre­ses de men­jar per empor­tar. El con­se­ller Huguet va ins­tar ahir l'admi­nis­tració a “donar exem­ple” i fer coman­des, ja que “cal mullar-se” davant d'ini­ci­a­ti­ves inno­va­do­res com aquesta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.