Educació

universitat

Creen el primer entorn d'internet obert i gratuït per aprendre anglès

El projecte, impulsat per la Universitat Politècnica, la de Lleida i la Rovira i Virgili, està enfocat a la comunitat universitària però el podrà utilitzar tothom

Un equip docent de tres universitats catalanes ha creat el primer portal d'internet destinat a l'autoaprenentatge d'anglès de forma oberta i gratuïta per a tota la societat, pensant especialment en la comunitat universitària. L'entorn virtual Quantum LEAP, pioner a Europa, està adaptat a l'Espai Europeu d'Educació Superior, més conegut com a pla de Bolonya, en què l'autovaloració de l'alumnat agafa importància. L'usuari d'aquest portal podrà enregistrar la seva producció oral i escrita, portar un control de les activitats, autoavaluar-se i mantenir un contacte constant amb els altres usuaris per compartir l'aprenentatge. Els continguts són accessibles des del nivell B1 fins al C1, d'usuari expert.

La coordinadora del projecte, Elisabet Arnó, de la Universitat Politècnica de Catalunya, ha destacat la implicació de professorat de diferents universitat catalanes per unir esforços i coneixements en aquesta iniciativa que s'ha estat preparant des de l'any 2003 “per arribar més enllà de l'aula”. El portal www.quantumleap.cat (Learning English for Academic Purposes) és un espai virtual format per material multimèdia creat perquè l'usuari que ja té un nivell bàsic d'anglès pugui millorar la seva capacitat de comunicar-se oralment i per escrit amb la primera llengua del món. Una de les professores de l'equip de la Universitat de Lleida, Lourdes Armengol, ha explicat que l'objectiu és “que els estudiants incorporin l'anglès més enllà de l'aula”.

Enric Llurda, també membre de l'equip del projecte, ha explicat que l'entorn d'aprenentatge és “altament flexible, i s'ajusta al nivell, gustos i preferències de l'usuari”. El web inclou mòduls de formació i un espai personal on l'alumnat pot guardar tot el que vagi fent. Llurda ha destacat l'aprenentatge “autònom” de l'usuari a través de vídeos, àudios i textos de temàtiques diverses. Els treballs que faci l'alumnat també els pot enregistrar i compartir-los amb els altres usuaris. Tot plegat, “sense seguir cap ordre”, només el dels gustos i nivell de cadascú.

La iniciativa no té cap referent semblant a Europa, sobretot en sistemes d'autoaprenentatge, per això ha estat una proposta pionera que ha rebut el finançament de la Generalitat i de les tres universitats implicades. Per treure'l a la llum han calgut 7 anys de treball.

La URV, a la Xarxa d'Emprenedoria

La Universitat Rovira i Virgili (URV) s'ha incorporat a la Xarxa d'Emprenedoria Universitària, per mitjà de la qual les universitats catalanes fomentaran l'emprenedoria de manera coordinada amb l'objectiu de detectar el talent i les vocacions empresarials dins les mateixes comunitats universitàries. La xarxa la lidera la Universitat de Barcelona (UB) a través de la Fundació Bosch i Gimpera i les línies estratègiques són les següents: motivar i fomentar l'esperit emprenedor, donar suport i promoure idees innovadores en projectes empresarials sorgits en l'entorn universitari, fer créixer i consolidar les iniciatives empresarials, i generar coneixement que pugui subministrar recursos orientats a valoritzar l'emprenedoria. La URV hi participa per mitjà de la Càtedra d'Emprenedoria.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.