Educació
Crida a Girona per adherir-se a un manifest a favor de l'escola catalana
Representants d'Òmnium Cultural i la FAPAC fan presentar ahir l'agrupació Somescola.cat
S'ha creat davant les sentències del Tribunal Suprem
Entitats cíviques i educatives de Catalunya s'han agrupat en la coordinadora Somescola.cat, en suport del model d'escola catalana. Ahir es va fer un acte de presentació, a l'auditori Josep Irla, a l'edifici de la Generalitat, amb representants d'Òmnium Cultural i de la Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC). Segons va informar un portaveu de la coordinadora, en una setmana s'han adherit unes 300 entitats i unes 8.000 persones. Somescola.cat ja ha fet una altra crida a centres educatius, entitats i particulars a adherir-se al manifest.
Aquesta agrupació ha nascut amb l'objectiu de coordinar totes aquelles persones, entitats i institucions que es comprometen a actuar de manera activa en suport d'una escola catalana en llengua i en continguts, que no separi els infants i els joves per la seva llengua d'origen, i “que ajudi a construir una societat més cohesionada, democràtica i lliure”, segons s'indica. La iniciativa ha sorgit davant les sentències del Tribunal Suprem que qüestionen el paper del català com a llengua vehicular de l'ensenyament a Catalunya. “Davant d'aquests atacs ens hem organitzat per refermar el nostre suport a l'escola catalana i al model de cohesió social que aquesta representa”, indiquen els responsables de la coordinadora.
Plana web
El grup promotor està format per vint-i-cinc entitats, entre les quals hi ha sindicats, xarxes d'entitats cíviques, federacions d'ensenyament, agrupacions i associacions molt diverses. El web www.somescola.cat s'ha creat per canalitzar la informació sobre la coordinadora i totes les accions que es realitzaran en suport al model educatiu actualment vigent. També inclou diverses informacions sobre el marc legal actual i el manifest de la campanya. En el manifest es destaca que “la immersió lingüística i la consolidació del català com a llengua vehicular han donat força i solidesa a aquest model, que ha estat objecte de reconeixement per part de diverses institucions internacionals, i que és un referent com a model pedagògic eficient en el Marc Europeu de les Llengües”. També es recorda que “l'actual model d'escola és el resultat dels esforços de tota la societat, especialment de la comunitat educativa”.