Economia

Foment privatitzarà el Prat després de l'estiu

El ministre de Foment, José Blanco, va anunciar ahir en una compareixença al Congrés que un cop constituïda la societat mercantil Aena Aeropuertos, que preveu fer abans de l'estiu, s'implantarà un nou model de gestió, que implica l'entrada, en el segon semestre de l'any, de capital privat fins a un 49% en l'ens gestor dels aeroports de Barajas i el Prat.

Per això es crearan dues filials a cada aeroport. Una serà amb finalitat gestora i és la que obrirà el seu capital a companyies privades. L'altra filial tindrà com a finalitat el seguiment de la concessió, i és la que incorporarà les comunitats autònomes, ajuntaments i ens locals, la presència dels quals serà “determinant” per a la gestió de les dues infraestructures. Durant la segona meitat de l'any, Aena Aeropuertos traurà a concurs un percentatge majoritari d'aquestes dues societats.

Blanco va remarcar que el nou model de gestió dóna resposta a la necessitat d'una gestió “autònoma i individualitzada” al Prat, d'acord amb “l'important paper” que té l'aeroport català. El procés de concessions en els termes dissenyats, hi va afegir, dóna més valor al conjunt de l'empresa i permetrà amortitzar més la inversió efectuada a tota la xarxa, i accelerarà l'entrada en beneficis d'Aena.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.