Canals

Qüestió de principis

Des de fa quasi 40 anys, l'Honda Civic sempre ha estat un cotxe especial. I ara, en la novena generació, ho torna a demostrar. Les formes canvien poc però pel que hi ha dins seu s'hi percep clarament una bona evolució

Al mes de febrer arri­barà la novena gene­ració de l'Honda Civic, una deno­mi­nació l'existència de la qual es remunta a l'any 1972 i que, amb més de 20 mili­ons d'uni­tats venu­des arreu del món, ha esde­vin­gut un dels pilars fona­men­tals en la gamma de models de la marca japo­nesa. A diferència del Civic actual (nas­cut el 2006), el que pre­sen­tem no trenca radi­cal­ment res­pecte del seu ante­ces­sor, sinó que n'és una evo­lució –a par­tir, entre altres fac­tors, de les opi­ni­ons dels cli­ents– a fi i efecte de millo­rar els con­si­de­rats com a punts febles i reforçar els ja que eren prou forts. Tot ple­gat es con­creta en una millora de les con­di­ci­ons dinàmiques, de la qua­li­tat per­ce­buda, de l'eficiència dels motors i, segons els res­pon­sa­bles d'Honda, en un avenç evo­lu­tiu com­pa­ra­ble al d'un parell de gene­ra­ci­ons.

Tot i que l'aspecte exte­rior d'aquest nou Civic, can­via ben poc res­pecte de l'actual, sí bé és més llarg (4,5 cm), més baix (2 cm), més ample (1 cm), més aero­dinàmic (Cx=0,27) i té més capa­ci­tat dins el male­ter, que amb 401 litres és la referència de la cate­go­ria. El vidre del dar­rere ha gua­nyat superfície per la part infe­rior, a l'estil dels Honda Insight i CR-Z, amb la qual cosa es gua­nya visi­bi­li­tat cap enrere. Dins l'habi­ta­cle, el con­duc­tor s'hi sent tan ben embol­ca­llat com si estigués al volant d'un cotxe pura­ment espor­tiu i, impor­tant, sense notar cap sen­sació d'estre­tor. Els seients han estat redis­se­nyats –els poste­ri­ors con­ti­nuen sent mul­ti­con­fi­gu­ra­bles–, el panell semi­cir­cu­lar d'infor­mació –a l'extrem dret del qual hi ha la pan­ta­lla nova d'infor­mació i-MID– es manté allu­nyat per inte­grar-se millor dins el camp de visió del con­duc­tor i tant la palanca del canvi, més a prop del volant, com la del fre de mà han estat res­si­tu­a­des en bene­fici de l'ergo­no­mia.

Tres motors.

El nou Honda Civic estarà dis­po­ni­ble en tres motors, tots amb canvi de sis mar­xes –per al 1.8 i-VTEC també hi ha la trans­missió automàtica de cinc rela­ci­ons–, pro­grama ecològic que el con­duc­tor selec­ci­ona pre­ment un botó i sis­tema Start-stop. Al cap­da­vant en pres­ta­ci­ons, hi ha el nou tur­bodièsel 2.2 i-DTEC, 10 CV més potent que l'ante­rior però amb un 20% menys d'emis­si­ons de CO2. En gaso­lina, l'1.8 i-VTEC ha gua­nyat 2 CV i és un 10% més net en emis­si­ons i l'1.4 i-VTEC ofe­reix un bon com­promís entre pres­ta­ci­ons i con­sum. Honda anun­cia que el nou motor tur­bodièsel 1.6 entrarà en escena a prin­cipi del 2013.

MOTORS DE GASOLINA: 1.4 i-VTEC.
1.339 cc. 99 CV i 127 Nm. Consum mitjà: 5,4 l/100 km. CO2: 129 g/km.
1.8 i-VTEC.
1.798 cc. 141 CV i 174 Nm. Consum mitjà: 5,8 l/100 km. CO2: 137 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 2.2 i-DTEC.
2.199 cc. 150 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 km. CO2: 110 g/km.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,285/1,770/1,472 m.
PREUS VERSIONS GASOLINA:
De 18.900 euros (1.4 Comfort) a 28.000 euros (1.8 Executive automàtic).
PREUS VERSIÓ GASOIL:
De 22.500 euros (Comfort) a 28.300 euros (Executive).
WEB:

Precisió absoluta i màxima estabilitat

Més que la linealitat i capacitat dels motors per mantenir sense esforç els règims més baixos –la qual cosa reverteix en benefici del consum de combustible i en el confort de conducció– el punt fort del nou Civic és la feina d'Honda en l'estructura del subxassís, la direcció –més directa– i la suspensió. La posterior és més rígida i disposa de silentblocks hidràulics –element més propi de models de segments superiors– que filtren d'allò més bé les irregularitats i aporten més aplom. Les rodes treballen sempre perfectament perpendiculars a l'asfalt, i fins i tot en les carreteres amb el ferm més irregular i boterut la sensació de control i seguretat són immillorables. Si a més d'això encara hi ha revolts, les trajectòries són tan precises com si fossin traçades amb tiralínies. I si per arrodonir-ho, el control d'estabilitat no és gens intrusiu i deixa la iniciativa al conductor: què més es pot demanar?

Versatilitat

Honda ha sabut millorar la suspensió del Civic sense variar la posició de la barra de torsió per no perjudicar el confortable espai interior ni el maleter. El nou Civic manté els seients posteriors multiconfigurables que tan bon resultat han donat en el seu antecessor. Amb el respatller plegat es té una superfície de càrrega totalment plana, de 1,60 metres de llargada i 1,35 d'amplada.

Tres nivells

La gamma del nou Civic s'estructura en tres nivells d'equipament: Comfort, Sport i Executive. De sèrie, totes les versions tenen tot tipus d'airbags, controls de tracció i estabilitat i d'ajuda a arrencada en pendents. I també la pantalla d'informació i-MID. També és interessant saber que la dotació superior té una incidència mínima en els preus.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.