Canals

Cada vegada millor

La sisena generació de la Sèrie 3 de BMW arriba carregada de grans arguments i més a prop que mai dels seus germans grans de les sèries 5 i 7. Aquest model és ara més gran, més ampli, encara més qualitatiu i dotat de motors més eficients i d'un sensacional comportament en carretera

La Sèrie 3 de BMW ha pas­sat de ser aque­lla ber­lina de dues por­tes que va arri­bar l'any 1975 i que en la seva segona gene­ració (el 1982 i ja dis­po­ni­ble amb car­ros­se­ria de qua­tre por­tes) es va diver­si­fi­car en for­mats Cabrio, Tou­ring, tracció total i la mítica versió M3, a voler trac­tar actu­al­ment de tu a tu els seus ger­mans grans de les sèries 5 i 7. Aquesta és la sen­sació que ens ha fet la sisena gene­ració, que ha arri­bat aquest mes. No només per la seva car­ros­se­ria 9,3 centímetres més llarga i 0,9 cm més alta que l'ante­rior, les vies eixam­pla­des o els 5 cm més de distància entre eixos –la qual cosa vol dir més habi­ta­bi­li­tat i con­fort per als ocu­pants de les pla­ces poste­ri­ors i supe­rior volum útil del male­ter, ara de 480 litres, 20 més que abans–, sinó sobre­tot perquè ve dotada de com­po­nents que li refor­cen el caràcter pre­mium.

En són un bon expo­nent el con­tro­la­dor iDrive, amb pan­ta­lla de 6,5 pol­za­des, l'enge­gada o atu­rada del motor pre­ment un botó i la funció Start/Stop per a tots els motors (amb canvi manual o automàtic), tots ells ele­ments de sèrie en tota la gamma. I si es va a les opci­ons, es pot dis­po­sar de llums adap­ta­tius, apar­ca­ment automàtic, ober­tura automàtica del male­ter, càmeres de visió panoràmica, avís de canvi invo­lun­tari de tra­jectòria o de risc de col·lisió i la nova pan­ta­lla vir­tual Head-Up Dis­play, que pro­jecta les dades al para­brisa, just en el camp de visió del con­duc­tor.

L'excel·lent feina apli­cada en aquesta nova gene­ració de la Sèrie 3, des­ti­nada a 132 mer­cats arreu del món, és con­seqüència del que la Sèrie 3 repre­senta per a BMW i que en nom­bres abso­luts es quan­ti­fica en 12,5 mili­ons d'uni­tats fabri­ca­des des del 1975. O bé, fixant-nos en les dades més actu­als, 384.464 uni­tats comer­ci­a­lit­za­des l'any pas­sat, que van repre­sen­tar el 27,85% del total de ven­des de la marca ale­ma­nya.

La nova Sèrie 3 arriba amb dos motors de gaso­lina amb injecció directa i doble turbo i el 2.0 tur­bodièsel –diver­si­fi­cat amb l'Effi­ci­ent Dyna­mics–, tots ells amb una excel·lent relació entre poten­cial i con­sum. Una gamma que el mes que ve que­darà ampli­ada amb les ver­si­ons 316 i 318d i 320i, amb preus entre 29.950 i 34.500 euros.

MOTORS DE GASOLINA: 328i.
1.997 cc. 4 cilindres. 245 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 6,3 l/100 km. CO2: 147 g/km.
335i.
2.979 cc. 6 cilindres. 306 CV i 400 Nm. Consum mitjà: 7,2 l/100 km. CO2: 169 g/km.
MOTOR DE GASOIL: 320d ED.
1.995 cc. 4 cilindres. 163 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,1 l/100 km. CO2: 109 g/km.
320d.
1.995 cc. 4 cilindres. 184 CV i 380 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 117 g/km.
SUSPENSIONS:
Tirants amb doble articulació / Eix de cinc braços.
FRENS:
Discos ventilats en les quatre rodes.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,624/1,811/1,429 m.
PREU:
De 33.950 euros (320d Efficient Dynamics) a 48.100 euros (335i).
WEB:
www.bmw.es. Tots els valors de consum i emissions de CO2 corresponen a la transmissió automàtica.

A qui no li agrada conduir un cotxe com aquest?

La transmissió automàtica de vuit marxes –opcional en totes les motoritzacions– és un dels elements més destacats de la nova Sèrie 3. Redueix els consums i permet circular en els règims més baixos i sortir disparat, amb finesa i rapidesa pròpies dels canvis amb doble embragatge, quan el conductor prem l'accelerador amb decisió. Aquesta és la sensació que ens va fer la versió 328i dotada d'aquesta transmissió. El motor també mereix un munt d'elogis perquè tot i tractar-se d'un quatre cilindres s'assembla, i molt, a un de sis, tant en prestacions com en acústica i suavitat de funcionament. L'equilibri i la noblesa del nou Sèrie 3 en carreteres sinuoses són excepcionals, amb una direcció precisa, suspensions com cal i frens espectaculars. A la famosa pregunta de la marca alemanya de si ens agrada conduir, la resposta no pot ser cap altra: i a qui no, amb un cotxe com aquest?

Tres caràcters

Tres línies d'equipament marquen el caràcter del nou Sèrie 3, segons els gustos personals. La Sport fa honor al seu nom i presenta uns detalls que sintonitzen amb el dinamisme d'aquest cotxe. Per als que els agrada més una estètica més conservadora, la línia Modern els anirà com feta a mida. I els que prefereixen la distinció més refinada, la trobaran en la línia Luxury. Al juliol també hi haurà el pack esportiu M.

Estalvi o geni

Amb el denominat Driving Experience Control, el conductor pot triar entre diferents tipus de reglatges, segons les preferències o les condicions en què es circula. N'hi ha prou prement un botó. En mode Eco Pro es treu tot el profit de la recuperació d'energia de frenades i tots els sistemes destinats a reduir consum i allargar l'autonomia. En l'altre extrem, en el mode Sport+ dominen el geni i el temperament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.