Canals

Valors prou ben coneguts

El Subaru XV és un cotxe polivalent. La tracció total permanent i l'altura lliure el fan ser un pràctic tot camí. I els motors «boxer» i el control dinàmic del xassís li aporten efectivitat sobre l'asfalt

Costa d'enten­dre que Sub­aru con­ceptuï l'XV com un pro­ducte per a l'aven­tura urbana, argu­ment que sens dubte obe­eix a una estratègia de màrque­ting deguda al nota­ble pes específic dels SUV, més encara els de tipus com­pacte. Obli­dem-ho, doncs, i girem full perquè la uti­li­tat d'aquest cros­so­ver que també és l'anti­cip de la pròxima gene­ració de l'Impreza va molt més enllà. Només cal tenir pre­sent que amb l'excel·lent tracció total per­ma­nent –és un Sub­aru i amb això ja està tot dit–, 22 centímetres d'altura lliure i les sus­pen­si­ons reforçades i reca­li­bra­des, és un vehi­cle tot camí com cal. I que els tres motors dis­po­ni­bles res­po­nen a l'altre gran dis­tin­tiu de la marca japo­nesa: l'arqui­tec­tura boxer (cilin­dres opo­sats), amb el que això repre­senta per abai­xar el cen­tre de gra­ve­tat i, jun­ta­ment amb el con­trol dinàmic del xassís, aug­men­tar l'esta­bi­li­tat i l'agi­li­tat.

Entre els tres motors no hi ha cap dubte que el cone­gut tur­bodièsel 2.0D, amb canvi manual de sis mar­xes, té tots els números per endur-se la palma en nom­bre de ven­des, almenys aquí. Però, compte, perquè després de molts anys Sub­aru ha desen­vo­lu­pat dos nous pro­pul­sors de gaso­lina més com­pac­tes, per des­comp­tat força més efi­ci­ents i dotats de sis­tema Start/Stop: el 2.0 amb trans­missió automàtica CVT de 6 mar­xes i l'1.6 amb canvi manual de 5 rela­ci­ons. Les diferències entre les dues mecàniques de gaso­lina també fan referència al sis­tema de tracció total. El motor 1.6, igual que el tur­bodièsel, dis­posa de dife­ren­cial cen­tral viscós que repar­teix per­ma­nent­ment el 50% de la força del motor en cada eix men­tre que el del 2.0, amb embra­gatge mul­ti­disc, trans­fe­reix nor­mal­ment el 60% de la força al davant i en tras­llada més a les rodes del dar­rere fins a inver­tir la pro­porció, segons les con­di­ci­ons d'adherència.

La bona distància entre eixos (2,63 metres) rever­teix en l'ampli­tud d'un habi­ta­cle de dis­seny força con­ven­ci­o­nal però amb un bon nivell d'aca­bats. El male­ter té una capa­ci­tat de 380 litres en con­fi­gu­ració nor­mal i sense roda de recanvi, ampli­a­bles a 1.270 amb els seients ple­gats.

MOTORS DE GASOLINA: 1.6. 1.600 cc. 114 CV i 150 Nm. Consum mitjà: 6,5 l/100 km. CO2: 151 g/km. 2.0. 1.995 cc. 150 CV i 196 Nm. Consum mitjà: 6,6 l/100 km. CO2: 153 g/km. MOTOR DE GASOIL: 2.0D. 1.998 cc. 147 CV i 350 Nm. Consum mitjà: 5,6 l/100 km. CO2: 146 g/km. TRACCIÓ: Total AWD. SUSPENSIONS: McPherson/Doble forquilla. FRENS: Discos ventilats/Discos massissos. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,450/1,780/1,570 m. PREU: De 19.900 euros (1.6 Advance) a 31.000 euros (2.0D Executive Plus), inclòs descompte promocional de 1.000 euros. WEB: www.subaru.es.

Quatre nivells

La gamma del Subaru XV s'estructura en quatre nivells d'acabat, definits segons els motors. Advance i Sport per a l'1.6 i Executive i Executive Plus en el cas del 2.0 de gasolina. En el propulsor dièsel només renuncia a l'Advance. Tots ells disposen de set airbags –inclòs el de genolls per al conductor– dins l'equipament de sèrie, control d'estabilitat, assistent d'arrencada en pujada (excepte en la versió amb canvi automàtic), llums de boira i climatitzador.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.