Canals

Autèntic poder de seducció

Té un nom evocador i un físic agraciat. I ara, dotat de la transmissió automàtica TCT de doble embragatge, l'Alfa Giulietta incrementa la seva vessant més passional

Quan fa uns mesos vam pro­var l'Alfa MiTo amb el canvi TCT, ens va sem­blar estrany que Alfa Romeo no hagués deci­dit estre­nar con­jun­ta­ment la seva trans­missió automàtica de doble embra­gatge i sis mar­xes en el Giu­li­etta, el model amb què la marca ita­li­ana ha obert les por­tes a nous cli­ents que han valo­rat l'equi­li­bri entre fac­tors tan tra­di­ci­o­nals d'Alfa Romeo com són el dis­seny, l'espor­ti­vi­tat i el gust per la con­ducció, amb la raci­o­na­li­tat expres­sada en ter­mes de segu­re­tat, con­fort i eficiència.

Dos valors, aquests últims, que pugen de nivell amb la trans­missió TCT, que Alfa Romeo ha reser­vat per a dos motors d'idèntica potència (170 CV) i pres­ta­ci­ons molt simi­lars. Pels puris­tes de la tra­dició espor­tiva d'Alfa Romeo no hi ha dubte: la pre­ferència serà l'1.4 Mul­ti­Air de gaso­lina. Però la majo­ria (fins ara un 70% de les ven­des) con­ti­nuarà deci­dint-se pel Mul­ti­jet-2. Dis­po­sar del canvi TCT suposa un incre­ment de 1.500 euros en la versió de gaso­lina i només 337 en la tur­bodièsel, perquè en bai­xar les emis­si­ons de CO2 per sota dels 120 g/km s'estal­via l'impost de matri­cu­lació. En ambdós casos, el nivell d'equi­pa­ment és el Dis­tinc­tive, el supe­rior.

La trans­missió TCT, que també porta asso­ci­ada la funció Start/Stop del motor i actua sense haver de menes­ter cap cen­tra­leta electrònica pròpia, és un com­po­nent d'allò més adi­ent per a aquest model equi­pat amb dife­ren­cial electrònic Q2 i sis­tema DNA, que amb un sim­ple movi­ment d'una petita palanca per­met triar entre tres modes de con­ducció i ajus­tar al gust de cadascú –o segons els moments– la res­posta del motor, canvi i direcció, i també l'efecte del dife­ren­cial.

El fun­ci­o­na­ment del canvi TCT és tan suau i tan exqui­sit que els can­vis de marxa són pràcti­ca­ment imper­cep­ti­bles, tant dins la ciu­tat com en con­ducció tran­quil·la en car­re­tera. Però com que tro­bar-se al volant d'un Alfa Romeo sovint encén la flama de la passió, i més en aquest cas en què el xassís i la sus­pensió del Giu­li­etta són d'allò més per­mis­sius, costa resis­tir-se a les sen­sa­ci­ons que en deter­mi­nats ter­renys ofe­reix la con­ducció espor­tiva, amb la palanca del canvi en funció manual seqüencial o bé mit­jançant les lle­ves al volant (opci­o­nals). El plaer és garan­tit.

MOTOR 1.4 MULTIAIR DE GASOLINA: 1.368 cc. 4 cilindres. Turbo i intercooler. 170 CV i 230 Nm. De 0 a 100 km/h: 7,7 segons. Consum mitjà: 5,2 l/100 km. CO2: 121 g/km. MOTOR 2.0 JTD MULTIJET-2 DE GASOIL: 1.956 cc. 4 cilindres. Turbo i intercooler. 170 CV i 320 Nm. De 0 a 100 km/h: 7,9 segons. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. CO2: 119 g/km. CANVI: Automàtic TCT, sis marxes. SUSPENSIONS: McPherson / Multilink. FRENS: Discos ventilats de 305 mm / Discos massissos de 264 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,351/1,798/1,465 m. PES: 1.380 kg (1.4 Multiair)/1.410 kg (2.0 JTD). PREU: 26.840 euros (1.4 Multiair) / 28.897 euros (2.0 JTD). WEB: www.alfaromeo.es.

Una transmissió amb la qual tot són avantatges

Les transmissions de doble embragatge representen un abans i un després dins l'evolució dels canvis automàtics. Són increïblement ràpides perquè sempre hi ha engranada una marxa a punt de funcionar, fan molt més còmoda la conducció i, a més, permeten estalviar combustible. A diferència d'altres marques, Alfa Romeo –i per extensió, el Grup Fiat– ha desenvolupat la transmissió TCT (Twin Clutch Transmission) amb l'acoblament en sec dels dos embragatges, d'idèntica mida i muntats en paral·lel, i no de forma concèntrica com en altres casos. El resultat és una transmissió de la qual Alfa Romeo ha registrat 23 patents i que, segons dades de la marca italiana, és lleugera –pesa 81 kg, 10 menys que si portés els embragatges untats amb oli–, no requereix manteniment i respecte d'una caixa de canvis manual rebaixa els consums de combustible fins a un 10% i les emissions de CO2.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.