Canals

Evolució en tots els sentits

Des de fa 17 anys la denominació Cupra va associada a les versions amb temperament més esportiu de Seat. En el cas de l'Ibiza, ja tenim aquí la sisena, que millora en tot l'anterior

Cal remun­tar-nos fins l'any 1996 per tro­bar l'ori­gen de la deno­mi­nació Cupra, acrònim de Cup Racing. Seat la va estre­nar per donar nom a una versió de l'Ibiza com­me­mo­ra­tiva del títol acon­se­guit amb aquell model en la cate­go­ria de cot­xes de 2 litres al mun­dial de ral·lis. Dis­set anys després tenim aquí la sisena versió de l'Ibiza Cupra, indub­ta­ble­ment la millor de totes. Una evo­lució total, tant en la relació entre pres­ta­ci­ons i con­sum de gaso­lina com en equi­pa­ment –més com­plet que mai– i també en preu, 1.100 euros menys que l'ante­rior.

Que no s'enga­nyi ningú: el motor del nou Cupra és el mateix 1.4 TSI del de la versió ante­rior, també aco­blat al canvi DSG de set mar­xes. Abans hem citat la paraula evo­lució i, per des­comp­tat, aquí n'hi ha. Només cal repas­sar els valors que indica Seat i veure que l'acce­le­ració de 0 a 100 km/h ara ja queda per sota dels 7 segons, alhora que el con­sum pon­de­rat de gaso­lina no acaba d'arri­bar als 6 litres/100 km, mig litre menys que abans i una dis­mi­nució del 9% en les emis­si­ons de CO2. I és que amb l'electrònica s'ha acon­se­guit opti­mit­zar la interacció entre el com­pres­sor que intervé a bai­xes revo­lu­ci­ons i el turbo que entra en acció en règims més alts.

Seat també ha diri­git la feina a acon­se­guir una efec­ti­vi­tat supe­rior del xassís, més agi­li­tat i un incre­ment del con­fort, encara que les sus­pen­si­ons siguin més rígides que les del Cupra ante­rior –que ja és dir– i rebai­xin 1,5 cm la distància res­pecte del sòl. Entre això, l'efec­tiu auto­blo­cant electrònic XDS i el con­trol d'esta­bi­li­tat, s'ha acon­se­guit un com­por­ta­ment impe­ca­ble del cotxe en les car­re­te­res sinu­o­ses, allà on més bé exhi­beix les seves vir­tuts.

Diri­git a un públic emi­nent­ment jove –fins ara un 42% és menor de 29 anys–, el nou Seat Ibiza Cupra pre­senta un aspecte propi de la seva espor­ti­vi­tat. Només cal fixar-se en les llan­des de 17 pol­za­des, la superfície allar­gada de la gra­e­lla fron­tal o l'amplada del para-xocs poste­rior amb l'esca­pa­ment al bell mig. I dins l'habi­ta­ble, amb els seients de dis­seny exclu­siu o els pedals d'alu­mini. L'equi­pa­ment de sèrie inclou llums de xenó, diürns de LED i de boira amb funció cor­ne­ring, dife­ren­cial XDS, cli­ma­tit­za­dor, assis­tent d'arren­ca­des en pujada, con­trol de velo­ci­tat i indi­ca­dor de pressió dels pneumàtics.

MOTOR:
1.390 cc. 4 cilindres / 16 V. Injecció directa, turbo i compressor.
POTÈNCIA:
180 CV a 6.200 rpm.
PARELL:
250 Nm a 2.000 rpm.
CANVI:
Automàtic DSG, 7 marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats 288 mm / Discos sòlids 230 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,055/1,693/1,420 m.
PES:
1.184 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
6,9 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
228 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,9 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
139 g/km.
PREU:
22.600 euros.
WEB:

Sistema multifunció

L'equipament de sèrie del nou Ibiza Cupra inclou el Seat Portable System, amb pantalla tàctil de 5 polzades i extraïble. Entre altres, fa les funcions de GPS, Bluetooth amb activació de veu, àudio i quadern de notes. I a partir del mes de maig hi afegirà la connectivitat via telèfon intel·ligent, amb informacions en temps real del trànsit i el temps.

I a més a més...

Seat proposa opcions com ara el sensor de pluja, sostre panoràmic i tapisseria bicolor per als seients. I per esprémer tot el rendiment del cotxe, frens de competició. Qualsevol altre color de carrosseria que no sigui el vermell també és opcional.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.