Canals

Les aparences no enganyen

Qui no conegui el significat de la sigla OPC en farà prou veient aquest cotxe per intuir quin és el seu tarannà. I no s'equivocarà perquè aquesta versió autènticament esportiva de l'Astra ofereix la major potència específica amb què Opel ha dotat fins ara els seus automòbils de sèrie

La gamma OPC d'Opel són parau­les majors. Per arri­bar a aquesta con­clusió n'hi ha prou sabent que són les ini­ci­als d'Opel Per­for­mance Cen­ter. Però, en el cas de l'Astra, la cosa va encara més enllà perquè mai fins ara cap cotxe fabri­cat en sèrie per aquesta marca havia arri­bat als 140 CV per litre de cilin­drada, que és la potència específica d'aquest Astra OPC. En números rodons, 40 CV més que el seu ante­ces­sor i encara un més impres­si­o­nant parell de 400 Nm, un 25% d'incre­ment. I compte, tot això amb una rebaixa del 12 i el 14% en con­sum de gaso­lina i emis­si­ons de CO2, res­pec­ti­va­ment. Per treure'ns el bar­ret, vaja.

Hi ha vega­des que l'aspecte d'un vehi­cle pot apa­ren­tar més del que ens ofe­reix en pres­ta­ci­ons. Aquest no és el cas de l'Astra OPC. El para-xocs davan­ter específic, els estreps late­rals, el deflec­tor que allarga el sos­tre, les sor­ti­des tra­pezoïdals dels esca­pa­ments o les llan­des de 19 pol­za­des –opci­o­nal­ment, de 20– no són cap dis­fressa, sinó part de la seva per­so­na­li­tat. Igual que, ja dins l'habi­ta­cle, els seients davan­ters baquet amb 18 pos­si­bi­li­tats d'ajus­ta­ment, el volant més petit o uns quants detalls iden­ti­ta­ris.

Geni, però sense radi­ca­lis­mes.

L'Astra OPC té caràcter, això és inne­ga­ble. I escol­tar la molt ben acon­se­guida sono­ri­tat del motor sobre­a­li­men­tat –tant en règims bai­xos com en esti­rar-se fins més enllà de les 6.000 rpm– ho con­firma. Però en car­re­tera el mani­festa sense per­dre les for­mes. L'excel·lent xassís i la sus­pensió poste­rior amb timo­ne­ria de Watt pro­vada en com­pe­tició hi tenen molt a veure. Tant com el dife­ren­cial auto­blo­cant mecànic –no elèctric– fona­men­tal per tras­lla­dar amb eficàcia el for­mi­da­ble parell del motor a l'eix davan­ter. L'Astra OPC trac­ci­ona de mera­ve­lla i Brembo garan­teix una fre­nada impe­ca­ble. Que les rela­ci­ons de canvi són una mica llar­gues? Sí, d'acord, però cal pen­sar també en l'estalvi de gaso­lina i la como­di­tat en uti­lit­zació nor­mal. A qui vul­gui esprémer tot el que dóna aquest cotxe, el xassís Flex Ride li per­met triar entre tres modes de duresa de la sus­pensió, d'assistència a la direcció i recor­re­gut del pedal de l'acce­le­ra­dor. I el con­trol d'esta­bi­li­tat també pos­si­bi­lita tres fun­ci­ons. Qui en vol més?

MOTOR:
1.998 cc. 4 cilindres/16 V. Injecció directa. Turbo i intercooler.
POTÈNCIA:
280 CV a 5.500 rpm.
PARELL:
400 Nm a 2.500 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de torsió.
FRENS:
Discos ventilats 321 mm / Discos sòlids 292 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,466/1,840/1,489 m.
PES:
1.550 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
6 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
250 km/h.
CONSUM MITJÀ:
8,1 l/100 km (gasolina 98).
EMISSIONS DE CO2:
189 g/km.
PREU:
36.347 euros.
WEB:

En el lloc ideal

El desenvolupament i la posada a punt de l'Astra OPC fins a arribar a tal com és la versió definitiva van tenir com a escenari un dels llocs més emblemàtics i exigents, el Nordschleife. És a dir, els 20,8 km del bucle nord del circuit del Nürburgring. Igual que la resta de models OPC, Opel el va sotmetre a prova durant 10.000 km a alta velocitat, xifra que la marca alemanya equipara a 180.000 km de conducció en condicions normals.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.