Comunicació

El .cat celebra el cinquè aniversari amb més de 47.000 dominis

Des de la seva creació, el nombre de dominis .cat creixt més d'un 15% cada any

La fundació puntCAT es proposa augmentar la seva visibilitat en el mercat catalanoparlant a Internet

El .cat, el primer i únic domini lingüístic del món, ja té cinc anys. Durant aquest temps ha superat la xifra dels 47.000 dominis i ha crescut anualment per sobre del 15%. Només durant el 2010, el nombre de dominis .cat ha augmentat un 18%, un 12% per sobre de la mitjana dels dominis genèrics. Aquest creixement s'ha traduït en una facturació de prop d'un milió d'euros. En els últims quatre anys, el .cat ha reduït els preus un 75% i ha aplicat millores tecnològiques per als dominis. Com a reptes a curt termini, la fundació puntCAT es proposa augmentar la seva visibilitat en el mercat catalanoparlant a Internet, créixer en el món de la petita i mitjana empresa i apostar per nous serveis.

Malgrat les dades de creixement, els impulsors del .cat insisteixen que aposten més per la qualitat que per la quantitat. Jordi Iparraguirre, director de la fundació puntCAT, assegura que augmentar el nombre de dominis sense que aquests no s'utilitzin “no porta enlloc”.

En aquesta línia, la densitat de valor del .cat -la mesura que indica el nombre de documents que cada pàgina aporta- torna a ser per tercer any consecutiu el primer domini genèric que més valor aporta a Internet, seguit del .museum -amb només 500 dominis al món- i el .org.

Donar visibilitat al mercat catalanoparlant

Amb motiu del cinquè aniversari, des de la fundació també s'ha volgut recordar que el domini .cat és la millor manera de donar visibilitat al mercat catalanoparlant, tant de portes en fora com dins el mateix país, i reforcen la presència del català al món.

Així mateix, Iparraguirre afegeix que és una bona eina per les multinacionals per superar la crisi ja que permet adreçar-se “més directament” a un mercat amb “volum, valor i demanda creixent però fins ara no prou ben servit” i incrementen el prestigi de la marca.

Reptes de futur

En vistes al futur, els responsables de la fundació puntCAT aposten per continuar donant visibilitat al mercat catalanoparlant a Internet i apostar per mantenir-se com a líders en tecnologia i serveis.

En la línia de reinvertir els beneficis que la fundació obté, sistematitzarà l'obra social i posarà les bases per a nous serveis. Iparraguirre reconeix que el .cat té un origen local però amb un “impacte global” i que s'ha de seguir treballant per potenciar aquesta línia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.