El centre d'interpretació de la Tàrraco romana obrirà l'any que ve

La rehabilitació de l'edifici del Banc d'Espanya costarà 1,5 milions d'euros

Sergi de los Rios, pre­si­dent del con­sorci que agrupa els muni­ci­pis amb monu­ments decla­rats patri­moni de la huma­ni­tat per la Unesco (Tar­ra­gona, Alta­fu­lla, Cons­tantí i Roda de Berà, a més del Con­sell Comar­cal del Tar­ra­gonès), va avançar que entre les pri­o­ri­tats del pla figura la uni­fi­cació de la senya­lit­zació dels catorze monu­ments sota una mateixa marca. Serà una de les acci­ons del pla, que s'exe­cu­tarà entre els anys 2010 i 2013 i s'hi des­ti­na­ran 4,2 mili­ons d'euros per fomen­tar el valor turístic de Tàrraco i con­so­li­dar els muni­ci­pis del con­junt arqueològic com una des­ti­nació de turisme urbà i cul­tu­ral.

La fira madri­le­nya Fitur va ser el bateig per al gerent del con­sorci que ha d'impul­sar el pla. Joa­quim Que­ralt va expo­sar la raó de fons: «vin­cu­lar el turisme i la cul­tura, no entesa com una des­ti­nació d'elit», sinó «fent una inter­pre­tació» ente­ne­dora de manera que els monu­ments «gene­rin emoció». La pro­posta que s'arti­cula per als pro­duc­tes turístics són les esta­des de durada curta (city break) i les esta­des d'un dia. En el pla es pro­po­sen 43 acci­ons agru­pa­des en 16 estratègies per cobrir d'aquesta manera tots els objec­tius a asso­lir. En aquest sen­tit, s'amplia l'oferta de visi­tes guia­des i s'ofe­reix la pos­si­bi­li­tat de recórrer la ciu­tat en bici­cleta elèctrica, vai­xell i vehi­cle Segway, i fer visi­tes a la cova urbana. Els tipus de visi­tes que s'ofe­ri­ran seran rutes a peu pels prin­ci­pals monu­ments con­ser­vats de l'època romana i per la Tar­ra­gona medi­e­val amb dura­des apro­xi­ma­des de dues hores. Les rutes sobre rodes seran panoràmiques i con­sis­ti­ran en una visita guiada als punts més sin­gu­lars de la ciu­tat amb l'acom­pa­nya­ment d'un guia ofi­cial. La visita en vehi­cle Segway es titu­larà Tar­ra­gona la mar de diversió i es farà per la Part Alta, la platja de l'Arra­bas­sada, els for­tins, el port espor­tiu i el barri del Ser­ra­llo. També es pro­gra­men dues rutes per aigua: Mare­nos­trum, que con­sis­tirà en una visita en vai­xell per admi­rar el port pes­quer i espor­tiu, la ciu­tat, les plat­ges, el bosc de la Mar­quesa, la torre de la Móra i el cas­tell de Tama­rit des del mar; i Tar­ra­gona aven­tura, en què es podrà visi­tar la cova urbana de Tar­ra­gona.

El cen­tre d'inter­pre­tació que es crearà a l'antic Banc d'Espa­nya cos­tarà un milió i mig d'euros. La reha­bi­li­tació de l'edi­fici es finançarà amb el fons d'inversió local i el cost del con­tin­gut anirà a càrrec del pla de com­pe­ti­ti­vi­tat turística de la Tàrraco romana.

Tar­ra­gona és l'única ciu­tat patri­moni de la huma­ni­tat de l'Estat que no tenia un pla d'aques­tes carac­terísti­ques. Jaume Font, sub­di­rec­tor gene­ral de Turisme de la Gene­ra­li­tat, va comen­tar que era «la peça que fal­tava per fer un salt qua­li­ta­tiu» en la valo­rit­zació del patri­moni i en la pro­moció turística, que se suma a la del con­junt de la Costa Dau­rada. Per la seva banda, Gon­zalo Ceba­llos, sub­di­rec­tor gene­ral de desen­vo­lu­pa­ment i sos­te­ni­bi­li­tat del Minis­teri de Turisme, res­sal­tava que amb el lide­ratge de Tar­ra­gona, la unió de les admi­nis­tra­ci­ons i els muni­ci­pis que inte­gren el con­sorci apor­ta­ran els recur­sos impres­cin­di­bles per exe­cu­tar el pla.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.