Arts escèniques

Teatre al ‘súper’

Cabosanroque estrena a Temporada Alta ‘Audioguia per a supermercats en temps de pandèmia’, gestada durant el confinament en format àudio immersiu

Hi ha qui es plan­teja aquests dies fer tea­tre al tren. Altres, al metro. I alguns es pre­gun­ten per què no a les esglésies. El fes­ti­val Tem­po­rada Alta ha optat per fer-ho al super­mer­cat. La seva pro­posta es titula Audi­o­guia per a super­mer­cats en temps de pandèmia i va a càrrec de la com­pa­nyia Cabo­san­ro­que, un espec­ta­cle en què l’espec­ta­dor podrà gau­dir de l’experiència des d’on vul­gui i en el moment que vul­gui. Això sí, a par­tir de demà, diven­dres, al super­mer­cat que tin­gui més a prop amb dues úniques con­di­ci­ons: que aquest dis­posi de car­nis­se­ria i pei­xa­te­ria. Bé, i és clar, que s’hagi des­car­re­gat l’àudio al mòbil, dis­posi d’uns auri­cu­lars i apugi el volum.

L’espec­ta­cle s’ins­criu en la volun­tat del fes­ti­val tea­tral de no atu­rar-se i man­te­nir activa la pro­gra­mació de la línia A distància, amb copro­duc­ci­ons com aquesta amb Cabo­san­ro­que; pro­posta que, com expli­quen els seus com­po­nents, va pren­dre forma en el pri­mer con­fi­na­ment, al març, quan les res­tric­ci­ons sanitàries tan sols per­me­tien anar al super­mer­cat. Lloc on, per cert, com bé recor­den dos dels inte­grants del grup, Laia Tor­rents i Roger Aixut, eren ales­ho­res dels pocs que al prin­cipi la gent només hi podia entrar por­tant la mas­ca­reta posada. “Això va aju­dar a gene­rar una nar­ra­tiva en l’únic espai soci­a­lit­za­dor que hi havia en aquell moment”, declara Tor­rents. O com també afe­geix Aixut, que amb la mas­ca­reta s’eli­mi­nen alguns dels trets dife­ren­ci­als del ros­tre, com son la boca i el nas i “això fa que es generi un clima de des­con­fiança”, la clau per ini­ciar el relat de mis­teri que plan­teja aquesta audi­o­guia, en què l’espec­ta­dor se sub­mer­girà en el relat. “Tot­hom és sos­pitós”, adver­tei­xen.

Com la sèrie en for­mat pod­cast d’El segrest, de Car­les Porta, Audi­o­guia per a super­mer­cats en temps de pandèmia està gra­vada amb un so binau­ral que ajuda a tenir una experiència immer­siva i d’allò més sug­ges­tiva. L’únic que ha de fer cada espec­ta­dor és entrar al super­mer­cat i dei­xar-se endur per l’àudio que l’anirà guiant per on anar i què ha de fer a l’inte­rior del super­mer­cat. A par­tir d’aquí, s’ini­cia un relat que no és lineal, amb una història amb diver­sos salts enrere, en què el mis­teri anirà crei­xent a cada pas fins que el públic comença a des­con­fiar de qual­se­vol per­sona que hi pot haver al super­mer­cat, ja que la mas­ca­reta incre­menta el des­co­nei­xe­ment i la sos­pita de qui pot estar al dar­rere d’algu­nes de les acci­ons que pas­sen. Això aca­barà gene­rant una tensió que no des­a­pa­rei­xerà fins que l’espec­ta­dor surti amb el carro del super­mer­cat.

Els dos pri­mers espec­ta­dors a la pre­es­trena que va tenir lloc ahir a Girona, quan van sor­tir no van fer res més que repe­tir: “Ha estat bes­tial!”

D’altra banda, el Tor­neig de Dra­matúrgia de Tem­po­rada Alta con­ti­nua a par­tir del dilluns 16 (19.30 h) en for­mat online, amb la pri­mera semi­fi­nal. Puja­ran al ring Denise Dun­can i Lara Díez Quin­ta­ni­lla, i el públic podrà par­ti­ci­par-hi des de casa, votant a través del cor­reu electrònic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia