la contra

Olis aromàtics

L'empresa familiar Mallafré innova i evoluciona amb l'elaboració de productes derivats de l'oli

Ter­cera gene­ració. Josep Maria Mallafré és la ter­cera gene­ració del negoci fami­liar que va ini­ciar el 1934 Joan Mallafré (avi) i al qual va donar con­tinuïtat Hum­bert Mallafré (pare). Avui recu­llen el premi a la inno­vació, la recerca i el desen­vo­lu­pa­ment dels Pre­mis Cam­bra, Empresa i Ter­ri­tori.

L'almàssera, fun­dada el 1934 a Riu­doms, és actu­al­ment una de les més com­ple­tes de l'Estat pel que fa a les ins­tal·laci­ons. Olis Mallafré manté el molí de cur­res ori­gi­nari, amb dues pedres còniques, qua­tre prem­ses hidràuli­ques i dos sis­te­mes con­ti­nus d'extracció sense pressió en fred, que li per­me­ten eti­que­tar els seus olis sota la deno­mi­nació de «prem­sat en fred», una carac­terística que es troba en pocs olis d'oliva del mer­cat.

La cam­pa­nya d'enguany cor­res­pon a la del 75è ani­ver­sari de l'empresa fami­liar, que ha evo­lu­ci­o­nat i s'ha espe­ci­a­lit­zat en l'ela­bo­ració de pro­duc­tes deri­vats de l'oli. El gerent, Josep Maria Mallafré, comenta: «Actu­al­ment la maquinària per­met fer bon oli a tot­hom i nosal­tres, per mitjà d'un cli­ent ale­many, ens vam intro­duir en la pro­ducció d'olis aromàtics.» El procés d'ela­bo­ració és pio­ner i total­ment dife­rent al de la resta de les mar­ques, que usen la mace­ració. Mallafré comer­ci­a­litza olis aromàtics que resul­ten de la prem­sada de les oli­ves arbe­qui­nes jun­ta­ment amb lli­mona, man­da­rina, taronja, romaní, all, fari­gola, bitxo i cafè, aquest dar­rer, únic al món. Un segon pas con­sis­tirà en la comer­ci­a­lit­zació d'una línia ecològica d'aromàtics i en l'ampli­ació de la gamma.

Els pro­duc­tes d'Olis Mallafré, a més dels ver­ges i ecològics, es com­ple­ten amb una gamma d'olis de fruita seca (ave­llana, amet­lla, nou, pis­tatxo i lla­vor de car­bassa), oli­ves de taula, paté i sabons i olis de mas­satge, total­ment natu­rals, ecològics i ela­bo­rats de manera arte­sa­nal. En aquesta cam­pa­nya pre­ve­uen ini­ciar la comer­ci­a­lit­zació d'oli d'oli­ves prem­sa­des sense os, que no s'ela­bora a Cata­lu­nya.

Les ins­tal·laci­ons, a més d'incor­po­rar les nove­tats tec­nològiques per a la pro­ducció, s'han adap­tat a la tec­no­lo­gia que els pos­si­bi­lita pro­ces­sos pro­duc­tius res­pec­tu­o­sos amb el medi: 300 metres qua­drats de pla­ques solars, depu­ra­dora d'aigües resi­du­als i un sis­tema d'ozó d'aigua. Una part de la ins­tal·lació cor­res­pon a la planta de premsa ecològica, on tant la matèria pri­mera com el pro­ducte final estan audi­tats i cer­ti­fi­cats pel Con­sell Català de la Pro­ducció Agrària Ecològica de la Gene­ra­li­tat.

Olis Mallafré, amb una pro­ducció de 400 tones, va fac­tu­rar 2 mili­ons d'euros el 2008. El 50% de la xifra de negoci cor­res­pon a l'expor­tació, amb presència a deu països: França, Ale­ma­nya, Itàlia, Holanda, Angla­terra, Suècia, Bèlgica, Dina­marca, Àustria i els Estats Units. Enguany, explica el gerent: «Farem una pros­pecció al mer­cat japonès, on ens pre­sen­ta­rem per mitjà de la fira i aviat esta­rem als Emi­rats Àrabs.» La comer­ci­a­lit­zació la fa per mitjà d'una xarxa de repre­sen­tants pròpia i, jun­ta­ment amb el depar­ta­ment de recerca i la presència en fires, això els per­met llançar al mer­cat pro­duc­tes adap­tats a les neces­si­tats del mer­cat, molt dinàmic, alhora que fide­lit­zen els cli­ents.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.