Economia

Sant Aniol creix un 25% i es consolida als Estats Units

L'empresa de Sant Aniol de Finestres també ha consolidat la seva presència en el mercat britànic i s'ha introduït de nou a Itàlia i els Emirats Àrabs

Embotella 20 milions de litres d'aigua a l'any

L'empresa giro­nina Sant Aniol ha tan­cat l'any amb una fac­tu­ració de 4,7 mili­ons d'euros, una xifra que repre­senta un crei­xe­ment del 25% res­pecte a la fac­tu­ració de l'any ante­rior. Bona part d'aquest incre­ment ha estat mar­cat per la marxa dels mer­cats inter­na­ci­o­nals.

Durant l'any pas­sat, les ven­des inter­na­ci­o­nals van arri­bar a créixer fins a un 46%, sobre­tot gràcies als acords amb dis­tribuïdors locals i al fet que la firma ha con­so­li­dat presència als mer­cats britànic i ame­ricà. “A l'exte­rior, sem­pre hi venem a través d'acords amb res­tau­rants o cade­nes d'hos­ta­le­ria”, va expli­car Fer­ran Ribalta, direc­tor de l'empresa, a l'Agència Cata­lana de Notícies. Entre les fites que es van acon­se­guir el 2016, sem­pre segons Ribalta, hi ha el fet d'haver-se estès de costa a costa dels Estats Units. “Abans estàvem a Nova York, però ara també se'ns pot tro­bar a Califòrnia”, va expli­car.

L'any pas­sat, l'empresa gar­rot­xina també va ven­dre aigua embo­te­llada a Itàlia i als Emi­rats Àrabs. I per aquest 2017, l'aposta en mer­cats exte­ri­ors de l'empresa embo­te­lla­dora és con­so­li­dar-se (o tor­nar a tenir presència) a mer­cats com la Xina, Austràlia i els països del cen­tre d'Europa.

Créixer als line­als

L'any pas­sat Sant Aniol va embo­te­llar 20 mili­ons de litres d'aigua. Des d'ampo­lles de 25 cen­ti­li­tres fins a gar­ra­fes de 5 litres, en for­mat PET (plàstic) o bé vidre. Segons el direc­tor gene­ral, l'empresa no fa marca blanca, ja que té com a objec­tiu posi­ci­o­nar-se en el seg­ment d'aigües de qua­li­tat.

A més de l'expor­tació, l'aposta de l'empresa també és cen­trar les seves ven­des en el canal Horeca, que repre­sen­ten el 69% de la fac­tu­ració, i en el de l'ali­men­tació, que actu­al­ment són el 20%. L'expor­tació repre­senta l'11% del glo­bal de la fac­tu­ració.

Sant Aniol vol créixer ara en els line­als dels super­mer­cats. “L'any pas­sat vam fer ven­des a BonÀrea i també vam començar a tenir trac­tes amb Bon­preu; sí que és cert, però, que ens costa intro­duir-nos en els super­mer­cats perquè no tenim prou múscul comer­cial, perquè nosal­tres només venem aigua”, va adme­tre Fer­ran Ribalta.

Tot i això, Sant Aniol ha sabut incre­men­tar el negoci en el sec­tor. L'any pas­sat les ven­des de l'empresa giro­nina a les grans cade­nes d'ali­men­tació van créixer un 29%. Sobre­tot, a través de for­mats com el 500 gotes (l'ampo­lla de 25 cl), que gai­rebé va doblar ven­des, o amb les ampo­lles de plàstic.

Con­ti­nuar crei­xent

Per aquest 2017, la firma manté la intenció de con­ti­nuar crei­xent per damunt dels dos dígits. I de moment, les expec­ta­ti­ves es com­plei­xen, perquè durant el pri­mer tri­mes­tre l'empresa ja ha regis­trat incre­ments de negoci del 20%.

Sant Aniol, que té 35 tre­ba­lla­dors, ha por­tat a terme un pla d'inversió a la seva planta embo­te­lla­dora durant els dar­rers tres anys. En total, ha des­ti­nat 1,1 mili­ons d'euros a moder­nit­zar-la i a millo­rar el sis­tema de pro­ducció. L'any 2016, l'empresa va tan­car aquest pla d'inversió des­ti­nant 300.000 euros a la fac­to­ria. La resta, fins a arri­bar als 1,1 mili­ons, són inver­si­ons que es van fer durant els anys 2014 i 2015.

LES XIFRES

46%
és el que
van créixer al llarg de l'any passat les vendes de Sant Aniol en el mercat internacional.
20%
de la facturació
és la part que correspon al canal de l'alimentació, un sector en què l'empresa preveu créixer.
35
persones
treballen actualment a l'empresa embotelladora d'aigua Sant Aniol, de Sant Aniol de Finestres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia