Economia

Seat atura la producció de Martorell per falta de peces

La vaga dels trans­por­tis­tes està afec­tant la pri­mera planta indus­trial del país. La fàbrica de Seat a Mar­to­rell va dei­xar de pro­duir vehi­cles ahir a la tarda i bona part dels emple­ats ja no van acu­dir a la feina en el torn de nit d’ahir ni està pre­vist que ho facin en el torn de matí d’avui.

“Per falta de sub­mi­nis­tra­ment de peces l’empresa s’ha vist obli­gada a des­con­vo­car els torns de nit i matí en part de les sec­ci­ons de pin­tura i mun­tatge”, van dir ahir a la tarda por­ta­veus ofi­ci­als de Seat. A pri­mera hora del matí l’empresa tenia pre­vist valo­rar l’evo­lució de la vaga i el sub­mi­nis­tra­ment de la planta per, molt pro­ba­ble­ment, anul·lar la resta de torns. La para­lit­zació de la pro­ducció també afecta part dels tallers del grup a la Zona Franca de Bar­ce­lona. Seat té al vol­tant de 10.000 tre­ba­lla­dors a la planta de Mar­to­rell i uns 2.000 a la Zona Franca, la majo­ria dels quals avui no ani­ran a tre­ba­llar. L’empresa auto­mo­bilística dei­xarà avui de pro­duir 2.100 vehi­cles.

La planta de Nis­san a la Zona Franca de Bar­ce­lona va tre­ba­llar ahir amb nor­ma­li­tat i també té pre­vist fer-ho avui. “La planta està blo­que­jada i no hi entren peces noves, però en tenim emma­gat­ze­mat un estoc que ens per­met con­ti­nuar pro­duint fins dime­cres, quan ja començaríem a tenir pro­ble­mes”, van expli­car fonts sin­di­cals a l’AVUI.

La vaga de trans­por­tis­tes també va afec­tar la planta de Ford a Almus­sa­fes (Ribera Baixa). Els vaguis­tes van impe­dir durant bona part del dia la sor­tida de cami­ons amb vehi­cles aca­bats cap al port de València per ser expor­tats o cap als con­ces­si­o­na­ris de l’Estat espa­nyol via car­re­tera.

Amb espai limi­tat
Segons fonts de la fac­to­ria valen­ci­ana, les uni­tats fabri­ca­des que es van que­dar a la planta s’emma­gat­ze­ma­ran, però van adver­tir que només hi ha espai per “uns quants dies”. La planta tam­poc va rebre ahir mate­rial de sub­mi­nis­tra­ment dels proveïdors, però té reser­ves de peces per uns tres dies. No obs­tant, si la vaga con­ti­nua, fonts del grup van asse­gu­rar que “a finals de set­mana” es veu­ran obli­gats a dei­xar de pro­duir. La planta d’Almus­sa­fes pro­du­eix al dia 2.050 uni­tats dels models Focus, Festa i Ka, que en un 70% dedica a l’expor­tació.

A Tar­ra­gona, la indústria petroquímica comença a veure’s afec­tada: “Si això s’allarga més de 48 hores, hi haurà plan­tes que hau­ran de bai­xar càrrega”, van expli­car a Rep­sol.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.