Economia

Turisme

‘Barúj HaBá’ a Santa Susanna

Uns 6.000 jueus del sindicat Histadrut van visitar el municipi en les seves vacances per Catalunya el 2022 i l’Ajuntament aposta ara perquè hi acabin pernoctant

És una veta de mercat molt preuada pel seu poder adquisitiu

Uns 6.000 turis­tes d’Israel van visi­tar el muni­cipi mares­menc de Santa Susanna l’any pas­sat entre els mesos de maig i octu­bre. S’hi van des­plaçar en grups d’una cin­quan­tena de per­so­nes que hi van anar només per pas­sar-hi el dia, perquè s’hos­tat­ja­ven en hotels de Bar­ce­lona. Tots ells per­ta­nyien a l’orga­nit­zació de sin­di­cats d’Israel His­ta­drut i pro­ve­nien d’àmbits tan diver­sos com la salut, l’edu­cació i l’eco­no­mia. A Santa Susanna van ser rebuts per l’alcalde, Joan Cam­po­lier, que els va fer una visita pels llocs més emblemàtics de la població i els va expli­car el model d’èxit que ha esde­vin­gut Santa Susanna com­bi­nant la seva essència agrícola amb un potent sec­tor turístic dels més com­pe­ti­tius de la comarca del Maresme. “Els res­pon­sa­bles del sin­di­cat van con­tac­tar amb nosal­tres i es van interes­sar per la nos­tra oferta, que van tro­bar prou interes­sant”, comenta la regi­dora de Pro­moció Econòmica, Bon Govern i Comu­ni­cació, Sílvia Vives.

Un cop aca­ba­des les visi­tes, una dele­gació muni­ci­pal encapçalada per l’alcalde va viat­jar a finals de febrer fins a Tel-Aviv con­vi­dada per His­ta­drut “per estu­diar noves vies de col·labo­ració”. Cam­po­lier explica que l’objec­tiu final del viatge pre­te­nia acon­se­guir que l’enti­tat pro­mo­cionés entre els seus socis el muni­cipi com a lloc on pas­sar-hi les vacan­ces. “Obrir-nos a nous mer­cats és un dels prin­ci­pals rep­tes que tenim com a des­ti­nació turística i des del con­sis­tori ens per­toca donar suport al prin­ci­pal sec­tor econòmic local”, asse­nyala l’alcalde. En aquest sen­tit, el con­sis­tori reu­nirà aviat el Con­sell Sec­to­rial de Turisme per tras­lla­dar als empre­sa­ris del sec­tor la via­bi­li­tat de les pro­pos­tes rebu­des per poten­ciar el mer­cat isra­elià i obte­nir resul­tats aquest mateix estiu.

L’aposta de Santa Susanna per un model turístic dife­ren­ciat va ser dis­tin­gida a finals del 2021 amb l’apor­tació de cinc mili­ons d’euros pro­vi­nents dels fons Next Gene­ra­tion des­ti­nats a la millora de la sos­te­ni­bi­li­tat dels espais del front marítim del muni­cipi per poder com­pa­gi­nar el model de sol, platja i natura. En con­cret, es va apro­var la cons­trucció d’un pas sub­ter­rani per a vehi­cles i via­nants; l’orde­nació i urba­nit­zació del pas­seig marítim com a senda marítima natu­ral; la implan­tació de tec­no­lo­gia a la des­ti­nació per tal de millo­rar la seva gover­nança i sos­te­ni­bi­li­tat, i la reor­ga­nit­zació de l’oferta turística i el model de gestió de la infor­mació i la pro­moció impul­sant la digi­ta­lit­zació del sec­tor turístic. El muni­cipi va ser el ter­cer de Cata­lu­nya que va rebre més recur­sos, només per sota de Salou (6 mili­ons) i Llo­ret de Mar (5,9 mili­ons).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia