Economia

Seat confia en Cupra per superar els ingressos rècord del 2019

El con­se­ller dele­gat de Seat i Cupra, Wayne Grif­fiths, ha mar­cat com a objec­tiu que la com­pa­nyia superi aquest any, amb l’impuls de Cupra, el rècord d’11.157 mili­ons d’ingres­sos del 2019 que va tenir amb la pro­ducció a la planta de Mar­to­rell, abans de la pandèmia. Admet, però que encara per­sis­tei­xen ris­cos com el sub­mi­nis­tra­ment de alguns com­po­nents. Així ho mani­fes­tat en una entre­vista a Efe en el marc de l’Auto­mo­bile Bar­ce­lona, en la que es mos­tra opti­mista ja que la firma ha tan­cat el pri­mer tri­mes­tre amb un bene­fici ope­ra­tiu rècord de 144 mili­ons, fet que suposa una millora de 139 mili­ons res­pecte a un any abans i una fac­tu­ració de fins a 3.600 mili­ons, el 48 % més

Aques­tes xifres històriques han estat pos­si­bles, ha emfa­tit­zat, per l’impuls de Cupra–-amb més marge que Seat–, que ha venut més de 300.000 cot­xes des del seu llançament el 2018, i que aquest pri­mer tri­mes­tre va comer­ci­a­lit­zar 46.600 uni­tats, un 83 % més que en el mateix període del 2022. Grif­fiths asse­gura que estan fent inver­si­ons que “són històriques a la indústria de l’automòbil a Espa­nya. 10.000 mili­ons per a l’elec­tri­fi­cació de les plan­tes de Mar­to­rell i Navarra i per a la giga­fac­to­ria de bate­ries de Sagunt”, i té clar que per finançar aques­tes inver­si­ons “cal ser ren­di­bles”. La clau, ha admès, és Cupra: “Si el mix de Cupra segueix crei­xent, això ens aju­darà a la ren­di­bi­li­tat”, però també ha afir­mat que Cupra “no creix a costa de Seat”.

Sobre la històrica marca ha expli­cat que “té molt poten­cial i atrac­tiu per als joves”. “I la seva mobi­li­tat està can­vi­ant. Els joves ja no volen com­prar un cotxe. Van amb pati­net i amb moto. I volen com­par­tir cot­xes. I Seat és la marca idònia per donar res­posta a això”. I d’exem­ple ha posat que Seat Mó, la filial de mobi­li­tat de Seat, ja ha venut més de 10.000 motos elèctri­ques” i que tre­ba­llen en pro­jecte de micro­car per a les ciu­tats.

En els pro­pers mesos Grif­fiths espera poder expli­car la col·labo­ració de Seat amb un soci del sec­tor de l’auto­moció que no ha vol­gut reve­lar, tot i que tot apunta que es tracta de Silence, filial d’Acci­ona.

Segona pla­ta­forma

Pre­gun­tat per la pos­si­bi­li­tat que Mar­to­rell pugui comp­tar amb una segona pla­ta­forma per aco­blar un elèctric més gran que el petit que es començarà a fabri­car a par­tir del 2025, Grif­fiths ha admès que tot dependrà de l’èxit del llançament del model petit, un de marca Volkswa­gen i el Cupra Raval.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia