Economia

Rellevat el president d'AENA després de les crítiques pel Prat

Aeroport

La con­tinuïtat con­tra pronòstic de Mag­da­lena Álva­rez com a minis­tra de Foment que tant ha irri­tat els par­tits cata­lans anirà acom­pa­nyada de nove­tats en els nome­na­ments als segons nivells del minis­teri.
Si el pri­mer con­sell de minis­tres ser­via ahir per modi­fi­car l'estruc­tura de secre­ta­ris d'Estat, fonts d'AENA han infor­mat a l'AVUI que el pre­si­dent de l'ens que ges­ti­ona els aero­ports i la nave­gació aèria, Manuel Azu­aga, serà ces­sat. "De moment Manuel Azu­aga és el pre­si­dent; demà no se sap", es limi­ta­ven a apun­tar des de Foment fonts pro­pe­res a Álva­rez.

Mala­gueny com Álva­rez, Azu­aga va ser nome­nat per la minis­tra de Foment com a per­sona de la seva con­fiança l'1 de maig de 2004. Fins que va assu­mir la pre­sidència d'AENA, els seus 35 anys de vida pro­fes­si­o­nal els havia dedi­cat ínte­gra­ment al sec­tor finan­cer a Anda­lu­sia, ocu­pant dife­rents càrrecs direc­tius al Banco Málaga-Atlántico, la Caixa Rural de Màlaga i la Caixa d'Estal­vis d'Ante­quera. Abans de fer el salt a Madrid era el direc­tor ter­ri­to­rial d'Uni­caja a Màlaga. És lli­cen­ciat en filo­so­fia i lle­tres per la Uni­ver­si­tat de Màlaga i diplo­mat en pla­ni­fi­cació estratègica.

En la pas­sada legis­la­tura, Azu­aga es va tro­bar en l'ull de l'huracà per la reti­rada d'Ibe­ria de l'aero­port del Prat després que AENA con­cedís la T-4 de Bara­jas a l'antiga aerolínia de ban­dera. Però ell sem­pre va negar que lliu­rar la T-4 ínte­gra­ment a Ibe­ria hagués fomen­tat indi­rec­ta­ment la reti­rada del Prat en favor de la low cost Clickair.

En una com­pa­rei­xença al Senat el març del 2007, Azu­aga es defen­sava esgri­mint que el pre­si­dent d'AENA "no té capa­ci­tat legal per exi­gir a una com­pa­nyia que es quedi o que marxi d'un aero­port". Fins i tot va argu­men­tar que una visita a Lon­dres li havia ser­vit per com­pro­var que tam­poc el ges­tor britànic BAA influïa en Bri­tish Airways ni en cap altra com­pa­nyia, obvi­ant que BAA és pri­vat i pro­pi­e­tat pre­ci­sa­ment de l'espa­nyola Fer­ro­vial.

Reclu­tar l'exmi­nis­tre
Enmig de les tra­ves­ses sobre qui serà el subs­ti­tut d'Azu­aga al cap­da­vant d'AENA, algu­nes veus havien apun­tat la pos­si­bi­li­tat que fos l'exmi­nis­tre d'Indústria, Joan Clos, que pre­ci­sa­ment ahir va cedir el relleu a Miguel Sebastián.

Com amb la resta de minis­tres ces­sants, Zapa­tero ha avançat que pensa reclu­tar Clos per a alguna missió dins l'orga­ni­grama del PSOE o del grup par­la­men­tari al Congrés. Després de con­fes­sar que li havien arri­bat les veus que el col·loca­ven com a pre­si­dent d'AENA, Clos va des­men­tir ahir categòrica­ment que ningú li hagi ofert el càrrec.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.