Economia

ECONOMIA

La nova seu de Puig a l’Hospitalet dona feina a 500 persones

La torre Puig T2 a l’Hospitalet de Llobregat és un edifici de 20 plantes i 21.000 metres quadrats

El gegant de la per­fu­me­ria cata­lana, Puig, ha inau­gu­rat la seva nova seu a l’Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat. Un gra­ta­cels de 20m plan­tes i 21.000 metres qua­drats on tre­ba­lla­ran 500 per­so­nes. En l’acte d’inau­gu­ració, el pre­si­dent de la Gene­ra­li­tat, Pere Ara­gonès, ha coin­ci­dit amb els reis d’Espa­nya Felip i Letícia. El pre­si­dent del grup, Marc Puig, ha acom­pa­nyat les auto­ri­tats i ha afir­mat que la nova seu situ­ada al cos­tat de la torre Puig T1, inau­gu­rada el 2014, demos­tra que la com­pa­nyia “aposta per Bar­ce­lona” i també amb la “sos­te­ni­bi­li­tat i el benes­tar dels seus emple­ats”.

La torre estre­nada aquest dime­cres aco­llirà el hub d’ope­ra­ci­ons de la mul­ti­na­ci­o­nal de la cosmètica amb un cen­tre d’inno­vació que inclou una extensa zona d’inno­vació apli­cada, pro­to­ti­patge i de tec­no­lo­gia d’experiència dins del món olfac­tiu. La com­pa­nyia inter­na­ci­o­nal té mar­ques de per­fu­me­ria, cosmètica i moda com Rabanne, Caro­lina Her­rera, Char­lotte Til­bury, Jean Paul Gaul­tier o Nina Ricci. El 2022 l’empresa va regis­trar uns ingres­sos de 3.602 mili­ons d’euros i va ven­dre els seus pro­duc­tes a més de 150 països. L’ampli­ació de la seu cor­po­ra­tiva de l’empresa ha arri­bat envol­tada de rumors sobre la seva sor­tida en borsa a l’estiu però la com­pa­nyia ha evi­tat fer-hi cap referència.

La torre Puig-T1, inau­gu­rada amb motiu del cen­te­nari de la com­pa­nyia, acull 500 col·labo­ra­dors més de l’ofi­cina cor­po­ra­tiva, de les ofi­ci­nes cen­trals i les fun­ci­ons de suport, dels equips de les mar­ques i el cen­tre de per­fu­me­ria, així com a els emple­ats que tre­ba­llen al mer­cat espa­nyol. “Qui pen­sa­ria el 2014 que en tan poc temps neces­si­taríem una segona torre. Aquest nou espai és una clara demos­tració de la nos­tra aposta per Bar­ce­lona”, ha decla­rat el pre­si­dent exe­cu­tiu del grup. El nou gra­ta­cels ha estat dis­se­nyat per l’estudi d’arqui­tec­tura GCA Arc­hi­tects i compta amb un dis­seny sin­gu­lar en què des­taca una superfície de vidre. L’estruc­tura genera diver­ses ter­ras­ses des de les quals els visi­tants i els emple­ats podran gau­dir d’una vista panoràmica. Amb una superfície de més de 21.000 metres qua­drats, té 20 plan­tes d’ofi­ci­nes amb llum natu­ral, sis ascen­sors intel·ligents i tres plan­tes d’apar­ca­ment amb esta­ci­ons de càrrega per a vehi­cles elèctrics.

El gra­ta­cels pre­senta espais poli­va­lents i zones ober­tes infor­mals, però també llocs que per­me­ten més con­cen­tració o pri­va­desa com la bibli­o­teca silen­ci­osa o espais bom­bo­lla de mida indi­vi­dual. Segons ha deta­llat l’empresa, la torre Puig-T2 s’ha eri­git sota rigo­ro­sos cri­te­ris de sos­te­ni­bi­li­tat per reduir no només la des­pesa energètica durant l’ús, sinó també l’impacte medi­am­bi­en­tal de la cons­trucció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia