Economia

ALEJANDRA LARA

GERENT DEL CONSORCI DE LA DO ALELLA

Ens hem de fer nostra la DO

Q

uins han estat els pri­mers pas­sos del con­sorci?

Una de les pri­me­res coses ha estat mun­tar l'estruc­tura comu­ni­ca­tiva. Hem fet el logo­tip, que s'ha pre­sen­tat aquesta set­mana, i estem a punt de posar en marxa el lloc web, fet que està pre­vist per la pri­ma­vera.

Com serà aquest web?

No serà un lloc web ins­ti­tu­ci­o­nal, volem que sigui un por­tal del ter­ri­tori i que hi siguin pre­sents els agents públics i pri­vats que tin­guin a veure amb el vi.

Quins són els pri­mers objec­tius?

Tre­ba­llem en qua­tre eixos: que la gent cone­gui la DO, pro­mo­ci­o­nar els vins dels cellers, atreure visi­tes als muni­ci­pis i incen­ti­var el sen­ti­ment de per­ti­nença.

S'ha de començar de zero, doncs.

És que podem caure en l'error de voler bus­car, des d'ara mateix, les grans bos­ses de cli­ents: els turis­tes que arri­ben al port de Bar­ce­lona o els que pas­sen cada dia per l'auto­pista, però pri­mer cal que la gent d'aquí s'ho faci seu.

Com s'acon­se­gueix aquesta sen­si­bi­lit­zació?

Una de les ini­ci­a­ti­ves que ja hem enge­gat són les jor­na­des de for­mació amb tècnics i regi­dors dels muni­ci­pis que en són mem­bres. Aques­tes tro­ba­des gene­ren dinàmiques de les quals sur­ten idees noves. També tre­ba­llem el con­cepte històric de la DO. El som­me­lier César Cánovas va venir un dia i ens va fer notar una cosa: el vins de la DO Ale­lla tenen un ADN molt mar­cat gràcies a la vari­e­tat pansa blanca.

Qui­nes altres acci­ons teniu pen­sa­des?

Hem ini­ciat una via de col·labo­ració amb la revista Papers de Vi, estem en con­tacte amb el Con­sell Comar­cal per par­ti­ci­par en la ruta rela­ci­o­nada amb la sèrie La Riera, hem sor­tit en diver­sos espais pro­mo­ci­o­nals...

Espe­ra­ran a poten­ciar la marca abans de desen­vo­lu­par l'oferta eno­turística?

Són pro­ces­sos paral·lels. Ara no podem crear grans coses perquè encara no hi ha prou diners, però sí que podem orga­nit­zar els recur­sos que exis­tei­xen i donar-los una història. No ens hem d'inven­tar, ja ho tenim.

De quins actius parla?

El ter­ri­tori té molt renom en l'àmbit gas­tronòmic, tenim el vi, tenim ports, el mar, res­tes arqueològiques, ter­ma­lisme, la pro­xi­mi­tat de Bar­ce­lona. Hem de fer que nosal­tres matei­xos ens ho cre­iem.

El crei­xe­ment del con­sorci ha d'anar acom­pa­nyat d'un aug­ment de la pro­ducció del vi de la DO?

Hi ha molta extensió de vinya que no s'explota, molta que es tre­ba­lla i acaba sent cava; per tant, sí que pen­sem que hi ha recor­re­gut en aquest camp.

El con­sorci assu­meix l'orga­nit­zació de les jor­na­des gas­tronòmiques, quins can­vis hi haurà?

Can­vien les dates, ja que seran entre el 25 de març i el 10 d'abril, can­via la imatge i també una mica la filo­so­fia: pri­o­rit­zem la qua­li­tat. Volem que els res­tau­rants assu­mei­xin un paper més actiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.