Economia

Empreses

Indústria

Pintures sostenibles per acolorir la crisi

El grup Isaval llança un aïllant tèrmic de façanes que redueix fins a un 50% el consum energètic de l'habitatge

La firma valenciana va tancar el 2010 amb una facturació de 34 milions, un 16% més

El pla estratègic inclou l'expansió fora del territori d'origen

L'empresaha incrementat la seva plantilla un 9%, fins als 172 empleats

Apos­tar per la inno­vació està esde­ve­nint el millor fàrmac per pal·liar els símpto­mes d'una crisi que està fent estralls en el món empre­sa­rial. L'empresa Isa­val, cre­ada el 1968 a Mis­lata (Horta Nord) i espe­ci­a­lit­zada en la fabri­cació de pin­tu­res i comer­ci­a­lit­zació de pro­duc­tes com­ple­men­ta­ris amb marca pròpia, ho ha expe­ri­men­tat en els seus pro­pis fluids. L'exer­cici 2010 el va tan­car amb una fac­tu­ració de 34 mili­ons d'euros, un 16% més que la del 2009.

I és que mal­grat expe­ri­men­tar els efec­tes reces­sius i de con­tracció de la demanda, la firma està immersa en un pla estratègic amb el qual s'està situ­ant com un dels prin­ci­pals refe­rents a l'Estat en el sec­tor de la pin­tura indus­trial i deco­ra­tiva. En parau­les del gerent d'Isa­val, San­ti­ago Vallejo, “aquest crei­xe­ment ha estat pos­si­ble gràcies a l'èxit obtin­gut amb el llançament de pro­duc­tes inno­va­dors com ara Rho­nat­herm –un sis­tema d'aïlla­ment tèrmic per a exte­ri­ors–, que ha com­pen­sat la con­tracció de la demanda inte­rior”. A més d'aquesta aposta estratègica de l'empresa per la sos­te­ni­bi­li­tat tèrmica, Vallejo afe­geix com a fac­tor que els ha bene­fi­ciat “l'impor­tant per­cen­tatge que repre­senta l'expor­tació en el gruix de la fac­tu­ració de l'empresa”, que és d'un 20%. Els seus prin­ci­pals mer­cats exte­ri­ors són Por­tu­gal, França, el Carib i l'est d'Europa.

Per esco­me­tre el pla estratègic 2010-2013 que tan bons resul­tats els ha començat ja a donar, dis­po­sen de dele­ga­ci­ons pròpies a Madrid, Sevi­lla, Màlaga, les Canàries, Mallorca i Cuba, i han incre­men­tat la seva plan­ti­lla un 9%: han pas­sat dels 158 als 172 emple­ats. Així mateix, durant el 2010 Pin­tu­ras Isa­val va inver­tir més d'un milió d'euros en actius fixos nous.

La inversió es va con­cen­trar en l'àrea de tin­to­me­tria indus­trial, magat­zem i pro­ces­sos de dades. “A pesar que l'entorn és difícil, som opti­mis­tes de cara al 2011 perquè con­fiem que la per­ma­nent inversió en R+D ens per­metrà arri­bar als objec­tius de con­so­li­dació de mer­cats que ens hem mar­cat”, con­fia Vallejo.

Nou sis­tema d'aïlla­ment

El nou pro­ducte estel·lar al qual fa referència el gerent, Rho­nat­herm, afa­vo­reix l'aïlla­ment tèrmic de façanes, pro­te­geix l'estruc­tura de l'edi­fici on s'aplica i redu­eix fins un 50% el con­sum energètic de l'habi­tatge. A més, explica Vallejo, “és ren­di­ble per a la res­tau­ració d'edi­fi­cis perquè per­met un estalvi con­si­de­ra­ble de mate­rial, cos­tos de mà d'obra i aug­ment de la superfície útil”.

Aquest sis­tema d'aïlla­ment tèrmic exte­rior con­sis­teix en un panell aïllant adhe­rit a la façana amb mor­ter cola i fixat amb anco­rat­ges mecànics al mur. El panell aïllant es pro­te­geix amb dues capes del mateix mor­ter cola, la pri­mera de les quals conté una malla de reforç. El sis­tema Rho­nat­herm, com deta­lla el gerent d'Isa­val, “afa­vo­reix la uni­for­mi­tat de tem­pe­ra­tu­res en les parets inte­ri­ors, fent el mur per­me­a­ble al vapor d'aigua, fet que redu­eix el risc de con­den­sa­ci­ons i flo­ri­du­res que afec­ten nega­ti­va­ment la salut”.

Amb tot, el nou pro­ducte s'ajusta a la nova direc­tiva euro­pea que per­se­gueix una reducció del con­sum d'ener­gia dels edi­fi­cis. L'apli­cació d'aquest sis­tema implica una reducció de la des­pesa de cale­facció i refri­ge­ració, fet que per­met que dis­mi­nu­ei­xin les emis­si­ons de CO2 a l'atmos­fera, ja que manté al llarg de tot l'any una tem­pe­ra­tura uni­forme.

Pin­tu­ras Isa­val, que el 2008 va com­prar la marca Blan­co­lor i va començar ales­ho­res una gran inter­na­ci­o­na­lit­zació, té ober­tes 18 boti­gues pròpies al País Valencià, però també a Alba­cete, El Fer­rol, Alcalá de Hena­res, Màlaga, Sevi­lla, Tene­rife, Arganda del Rey i Ribeira (la Coru­nya). Segons Fran­cisco Vallejo, l'ober­tura del seu dar­rer esta­bli­ment al Port de Sagunt el mes de febrer pas­sat “demos­tra el lide­ratge de la marca a ter­res valen­ci­a­nes i d'aquí poc espe­rem ser-ho a tot l'Estat”, con­clou.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.