Economia

Economia

L'altre negoci escumós

Mediona és l'escenari de la sisena edició de la mostra de cervesa, amb begudes de 31 artesans

Conviden Steve Huwley, “l'avi” artesà

L'ànima de la mostraés Carles Rodríguez, que produeix 1.000 litres de cervesa cada setmana

La zona espor­tiva de Medi­ona es va omplir dis­sabte de gent ali­ena a la notícia que tots els mit­jans de comu­ni­cació des­ta­ca­ven aquell dia: la cons­ti­tució dels ajun­ta­ments. Molts veïns i també forans s'havien des­plaçat fins allà per degus­tar cer­vesa; men­jar alguna cosa de la bar­ba­coa, que va fun­ci­o­nar durant tota la jor­nada; fer una ullada al mate­rial dels col·lec­ci­o­nis­tes cer­ve­sers, o escol­tar una mica de música. S'hi cele­brava la sisena edició de la Mos­tra de Cer­vesa Arte­sana de Medi­ona. L'esde­ve­ni­ment era tan agra­da­ble que l'alcalde, Ser­vand Casas (PSC), i molts regi­dors del nou Ajun­ta­ment, després de la cons­ti­tució del con­sis­tori, van anar a fer un tomb pel recinte, que ja porta el nom de l'il·lus­tre veí Antoni Rama­llets, i tas­tar alguna o algu­nes de les cer­ve­ses que els arte­sans hi van pre­sen­tar.

Si el pri­mer any que es va cele­brar la mos­tra, el públic que hi assis­tia tenia un per­fil molt con­cret –amants de les motos i de l'exo­tisme–, dis­sabte era del tot dife­rent. Hi havia mol­tes famílies amb nens, colles de joves amb ganes de fer petar la xer­rada i gent gran que feia cua de manera orde­nada per omplir el got i degus­tar les pro­duc­ci­ons arte­sa­nals dels expo­si­tors. Aquest any, hi havia 31 expo­si­tors amb arte­sans vin­guts de Segòvia, Astúries, Cantàbria, Madrid, Toledo, Valla­do­lid, Liver­pool i d'Escòcia, a més dels assi­dus des del pri­mer dia. En aquests sis anys han can­viat mol­tes coses. La pro­ducció de cer­vesa arte­sa­nal feta a casa s'ha popu­la­rit­zat entre molta gent –com la moda de fer-se el pa a casa–, i Medi­ona ha dei­xat de ser un punt ama­gat i s'ha con­ver­tit en referència obli­gada del sec­tor. Avui dia és la fira més impor­tant de l'Estat per la difusió i pel nom­bre d'expo­si­tors. L'orga­nit­za­dor de la mos­tra, el cer­ve­ser Car­les Rodríguez, l'ànima de la marca Ales Agu­llons –que aquest any ja ha tre­pit­jat els bars dels EUA– i cre­a­dor de la cer­vesa Setem­bre, reco­ne­guda l'any pas­sat com a millor cer­vesa de l'Estat per la web espe­ci­a­lit­zada Rate­beer.com, feia de tot menys pas­se­jar-se. Dar­rere de la barra no parava de ser­vir gots i ampo­lles per empor­tar-se de la seva pro­ducció; per poder par­lar amb ell va cal­dre espe­rar una bona estona.“Sem­pre havia somiat que Medi­ona es con­ver­ti­ria en una visita obli­gada per tas­tar cer­vesa i aquest any ja puc començar a veure'n el resul­tat. Hi ha molta gent que ve a donar-se a conèixer”, deia Rodríguez.

El cer­ve­ser va començar per casu­a­li­tat després d'ins­tal·lar-se a Medi­ona en una masia envol­tada de vinyes i avui dia pro­du­eix prop de 1.000 litres de cer­vesa de qua­tre tipus dife­rents cada set­mana i acaba col·locant tota la pro­ducció.

Entre els expo­si­tors con­vi­dats dis­sabte hi havia un per­so­natge pecu­liar, Steve Huw­ley, amb barba blanca i feso­mia sem­blant a la del Panoràmix del còmic Astèrix, al qual molts dels expo­si­tors ano­me­na­ven “l'avi”. M'expli­cava que el 1964 va començar a fer-se cer­vesa per cele­brar vet­lla­des a la uni­ver­si­tat i que cap al 1993 va obrir un pub a Bar­ce­lona amb cer­ve­ses fetes arte­sa­nal­ment. D'aquell pub, ara no en queda res “per la bur­rocràcia”, deia, però el que sí que queda és la passió. “Ho vaig per­dre tot, però no la il·lusió i l'amor per la cer­vesa”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.