Economia

Turisme

Un hotel romàntic

Els usuaris del lloc web de viatges Tripadvisor consideren que l'hotel Las Moradas del Unicornio de Púbol és el més romàntic de Catalunya i el sisè de l'Estat espanyol

Està en un edifici del segle XI i té quatre suites i una biblioteca amb 4.000 llibres

L'establiment ofereix una cuina tradicional amb fusió de Navarra i Catalunya

L'hotel Las Mora­das del Uni­cor­nio de Púbol ha estat con­si­de­rat pels usu­a­ris de Tri­pat­vi­sor com l'esta­bli­ment hote­ler més romàntic de Cata­lu­nya i el sisè de l'Estat espa­nyol. Tri­pad­vi­sor orga­nitza els pre­mis Tra­ve­lers Choice amb motiu del dia de Sant Valentí i l'objec­tiu era triar els hotels més romàntics d'Europa i també de l'Estat. Els gua­nya­dors es dic­ta­mi­nen a través dels comen­ta­ris i opi­ni­ons que han dei­xat al web els viat­gers de tot el món.

Expres­si­ons com ara “una experiència única”, “lloc de somni”, “el san­tu­ari dels som­nis”, “una perla fora de temps” o “per­fecte” són algu­nes de les 108 opi­ni­ons que alguns dels cli­ents de Las Mora­das del Uni­cor­nio de Púbol han publi­cat al web. L'hotel, que està situat ben bé al cos­tat del cas­tell Gala Dalí, es va inau­gu­rar ara fa tres anys i consta de només qua­tre habi­ta­ci­ons, tipus suite, totes amb deco­ració dife­rent i “pen­sa­des fins a l'últim detall”. En totes les habi­ta­ci­ons “és pre­sent el mite de l'uni­corn” i per això les estan­ces estan bate­ja­des amb els noms d'Uni­corn Blanc, Uni­corn Dau­rat, Uni­corn Car­mesí i Uni­corn Plata. “No és ni un hotel ni una casa rural. M'agrada dir que és un refugi per a l'ànima”, explica la direc­tora, pro­pietària i cui­nera de l'esta­bli­ment, Olga Cas­tells, que jun­ta­ment amb el seu marit, l'escrip­tor Kim Cas­tells, fan el pos­si­ble perquè “els cli­ents apro­fi­tin la seva estada per des­can­sar i des­con­nec­tar del dia a dia”.

L'edi­fici, del segle XI, for­mava part dels ser­veis –gra­ners i cava­lle­ris­ses, entre d'altres– del cas­tell de Púbol. Amb els anys es va remo­de­lar i està con­si­de­rada com a casa des del 1756. A més de les qua­tre habi­ta­ci­ons, l'esta­bli­ment ofe­reix una cuina amb fusió de Navarra i Cata­lu­nya –“però total­ment tra­di­ci­o­nal i amb pro­duc­tes sense addi­tius”–, un jardí amb pis­cina i un bibli­o­teca amb 4.000 lli­bres, oberta a tots els cli­ents, com la majo­ria de les estan­ces de la casa. A més, l'hotel dis­posa de dife­rents salons i racons per poder dis­fru­tar “de pri­va­ci­tat si és el que és desitja” o per pas­sar una estona amb amics o fer una cele­bració. També té el que ano­me­nen bun­ga­lou, un petit espai al mateix jardí perquè els cli­ents puguin sopar en la inti­mi­tat. La casa està deco­rada amb objec­tes pro­vi­nents d'arreu del món.

Segons Cas­tells, en aquests temps han tin­gut cli­ents de tota mena, des del típic mili­o­nari dels Estats Units “que va mar­xar encan­tat de la seva estada a la casa” a una pare­lla d'aus­tra­li­ans “que van venir a Las Mora­das del Uni­cor­nio a casar-se” o una pare­lla de Lon­dres “que va fer una estada d'un cap de set­mana a l'hotel per cele­brar el trentè ani­ver­sari de casa­ment”. “Hem aco­llit cli­ents de tot el món: Nova Zelanda, el Canadà, Austràlia, el Regne Unit i França, entre d'altres, però també de l'Estat espa­nyol”, comenta Olga Cas­tells que asse­gura que cada cli­ent que marxa “deixa el llistó més alt”.

El nom de la casa prové de la “devoció” de Cas­tells als tapis­sos que un dia va veure al Museu Naci­o­nal de l'Edat Mit­jana de París (Ter­mes de Cluny) que acull cinc tapis­sos fla­mencs de finals del segle XV rela­ci­o­nats amb l'uni­corn. Els tapis­sos repre­sen­ten els cinc sen­tits: la vista, el gust, l'oïda, l'olfacte i el tacte. “Els cinc matei­xos sen­tits que cul­ti­vem per als nos­tres cli­ents. Nosal­tres, però, n'hi afe­gim un sisè: el del mis­teri”, diu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.