Emprenedors

Un pla B a les descàrregues musicals

MusicList ofereix una alternativa legal per escoltar les darreres novetats

La idea del por­tal Musi­cList va sor­gir quan el fun­da­dor, Jordi Pallarés, encara estava a l'escola cur­sant bat­xi­lle­rat. Va crear una mena de índex de referència de títols de cançons nord-ame­ri­ca­nes que encara no havien arri­bat a les ràdios d'aquí però que ell creia que tenien pos­si­bi­li­tats d'agra­dar al públic local.

“Estu­di­ava els temes nous i apun­tava al web aquells que pen­sava que tri­om­fa­rien en arri­bar aquí”, explica l'empre­ne­dor. Només era això, un web des del qual s'acce­dia a un llis­tat de pro­pos­tes, però encara no era pos­si­ble sen­tir les cançons. I tot i així, les visi­tes crei­xien cada dia, “i per això, perquè la gent començava a dema­nar-ho, vaig deci­dir fer el pas i estu­diar com podíem fer que s'escoltés la música de manera gratuïta i legal”, explica Pallarès.

I la va tro­bar. El secret estava a You­tube. Musi­cList enllaça amb els vídeos que les pro­duc­to­res pen­gen de les cançons al por­tal “i nosal­tres el que fem és sen­zi­lla­ment incrus­tar-los al nos­tre web”, explica l'empre­ne­dor. Una acció que no només és legal sinó que per­met, diu Pallarès, “gene­rar bene­fi­cis extra per als autors a través de la publi­ci­tat que apa­reix sota el vídeo”.

Aquest va ser veri­ta­ble­ment el punt d'inflexió del pro­jecte, “de seguida vam tri­pli­car les visi­tes al web”, recorda. Paral·lela­ment Pallarès va desen­vo­lu­par un algo­ritme capaç d'estu­diar les pro­ba­bi­li­tats que tenen les cançons de tri­om­far. Cada nit ana­litza els cent títols més venuts en dife­rents països i en tria aquells que pre­veu que agra­da­ran més al públic d'aquí.

Actu­al­ment el por­tal conté unes 1.400 cançons i unes 13.000 visi­tes diàries (el 10% del seu mer­cat ja està a l'Amèrica Lla­tina), amb un ser­vei gratuït i sense la neces­si­tat que els usu­a­ris es regis­trin abans. A You­tube té més de 15 mili­ons de repro­duc­ci­ons. A banda de les llis­tes de cançons per països el por­tal també pro­posa llis­tes per “estat d'ànim, perquè veiem que aquesta és una pre­ferència molt clara entre els usu­a­ris”, i alhora l'algo­ritme per­met reco­ma­nar cançons en funció de les selec­ci­ons prèvies de cada usu­ari.

Ara mateix el por­tal es nodreix dels ingres­sos publi­ci­ta­ris amb acords per exem­ple amb Goo­gle Ads, però ultima la posada en marxa d'una nova línia de negoci diri­gida a nego­cis com bars o gim­na­sos, que són usu­a­ris habi­tu­als dels canals de música.

Per això Pallarès està aca­bant de desen­vo­lu­par una mena de lla­pis de memòria que es con­necta a l'apa­rell de tele­visió i que per­met repro­duir els vídeos que hi ha a Musi­cList. “Hem estat en fase de pro­ves en un gimnàs de Bar­ce­lona durant dos mesos i espe­rem poder ini­ciar la comer­ci­a­lit­zació la pro­pera pri­ma­vera”, explica l'empre­ne­dor. Pallarès també con­fia tan­car acords amb les grans dis­cogràfiques, “els interessa el que els ofe­rim perquè és una manera de poder pre­dir l'èxit d'una cançó”.

En una segona fase Musi­cList també pre­veu tenir a punt la seva apli­cació per a mòbil, “tot i que pri­mer cal defi­nir exac­ta­ment la forma perquè si no ho fem bé es podria aca­bar fent una cosa il·legal”. Tam­poc té pressa per cap­tar finançament, i de moment va tirant amb el suport que li dóna La Salle, cen­tre en què estu­dia el dar­rer curs d'engi­nye­ria informàtica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia