Economia

Economia

La cervesa feta amb passió

Cervesa del Montseny va aconseguir el premi a la millor cerveseria artesana de l'any en el concurs organitzat pel Barcelona Beer Festival

Creada el 2007, en els darrers cinc anys ha doblat la producció

La millor cer­vesa arte­sana del 2016 es fa als peus del Mont­seny. Així ho va deter­mi­nar el pri­mer con­curs Bar­ce­lona Beer Cha­llenge orga­nit­zat en el marc del fes­ti­val de la cer­vesa arte­sa­nal que es va fer a la capi­tal cata­lana el cap de set­mana pas­sat. Cer­vesa del Mont­seny va acon­se­guir impo­sar-se a més de dues-cen­tes cer­ve­se­ries d'arreu del món gràcies a les meda­lles –tres d'or i dues de plata– que van rebre cinc de les vari­e­tats que pro­du­eix aquesta empresa situ­ada a Sant Miquel de Balenyà. “No ens ho esperàvem. La intenció era obte­nir algun reco­nei­xe­ment per donar força i empenta a la marca, però va ser tota una sor­presa con­ver­tir-nos en la millor cer­ve­se­ria del 2016”, des­taca el mes­tre cer­ve­ser Jordi Lle­ba­ria. Entre les cer­ve­ses pre­mi­a­des hi ha vari­e­tats ben sor­pre­nents, com ara les enve­lli­des en bar­rils de bour­bon o brandi o l'espe­ci­ada amb un toc de xili. “Tot i això, el reco­nei­xe­ment que ens va fer més il·lusió va ser la meda­lla de plata que va rebre la nos­tra cer­vesa Ani­ver­sari. Com­pe­tia en una cate­go­ria que està molt de moda –Ame­ri­can Ipa– i en la qual hi havia una gran com­petència.”

La pri­mera posició acon­se­guida en el Bar­ce­lona Beer Cha­llenge ser­virà d'aval a Cer­vesa del Mont­seny per poder entrar en nous mer­cats, sobre­tot a l'exte­rior: “És un gran reco­nei­xe­ment a molts anys de feina, però també ens donarà molta visi­bi­li­tat. Les nos­tres cer­ve­ses les va valo­rar un jurat molt qua­li­fi­cat i demos­tra que estem fent les coses bé. A l'hora d'expor­tar, sem­pre et dema­nen quins pre­mis té la cer­vesa. Ens anirà bé”, explica Lle­ba­ria. Ara mateix Cer­vesa del Mont­seny ja es pot tro­bar en països com ara Suècia o els Estats Units. “Són mer­cats molt madurs i crítics amb les cer­ve­ses arte­sa­nes, i ser-hi també és un orgull”, comenta el mes­tre artesà, que espera que el premi doni més impuls a l'expor­tació, així com també al mer­cat català, ara mateix el més potent.

Crei­xe­ment cons­tant

Cer­vesa del Mont­seny es va crear l'any 2007 i en aquests nou anys de vida ha tret al mer­cat fins a tretze vari­e­tats, un crei­xe­ment que ha por­tat a millo­rar les ins­tal·laci­ons situ­a­des a Sant Miquel de Balenyà. De moment, s'ha doblat la superfície de la fàbrica fins a arri­bar als 900 metres qua­drats, i s'ha sepa­rat la part de pro­ducció de la d'enva­sa­ment i emma­gat­ze­matge. De cara a aquest any, l'empresa té pre­vist fer una inversió impor­tant per moder­nit­zar la maquinària del procés pro­duc­tiu. “El 2010 produíem 130.000 litres l'any, i el 2015 hem arri­bat als 260.000 litres. En cinc anys hem doblat la pro­ducció. Encara fun­ci­o­nem amb les eines que vam com­prar de segona mà quan vam començar el 2007 i per fer front a la demanda actual tenim pre­vist com­prar màqui­nes noves per ser més efi­ci­ents”, explica Lle­ba­ria

L'èxit de Cer­vesa del Mont­seny ha arri­bat fruit de la passió per aquest pro­ducte que tenen el mes­tre cer­ve­ser Jordi Lle­ba­ria i tot el seu equip. “Vaig començar amb un altre mes­tre cer­ve­ser –Pablo Vijande– i n'he anat apre­nent fent litres i litres de cer­vesa. Hi ha una part auto­di­dacta molt impor­tant, i en aquest món també és clau la trans­missió de conei­xe­ment entre la gent que viu amb la mateixa inten­si­tat la cer­vesa que tu”, des­taca Lle­ba­ria, que asse­gura que una part de l'èxit és acon­se­guir que el con­su­mi­dor noti la passió en el pro­ducte.

5
medalles en el Barcelona Beer Challenge
va aconseguir Cervesa del Montseny. Tres van ser d'or –Mala Vida, Mala Vida Bourbon i Mala Vida Xili– i dues de plata –Mala Vida Brandy i Aniversari.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia