Esports

Rossi, Stoner i la resta

Moto GP

El Gran Premi de Qatar obre aquest cap de set­mana un Mun­dial de MotoGP que, com el de la F-1, ve mar­cat per la crisi econòmica i la neces­si­tat de reta­llar cos­tos.

En aquest sen­tit, la com­pe­tició pre­senta diver­ses nove­tats, com ara la dràstica reducció dels tests en tem­po­rada, la limi­tació dels motors a cinc per tem­po­rada i pilot o que Brid­ges­tone s'hagi con­ver­tit en el proveïdor únic de pneumàtics fins al 2013. A nivell espor­tiu, tot apunta a pri­ori que el gran duel pel títol serà entre el campió Valen­tino Rossi (Yamaha) i Casey Sto­ner (Ducati), domi­na­dor de la pre­tem­po­rada.

Dani Pedrosa (Rep­sol Honda) ben bé podria tor­nar a ser el ter­cer en discòrdia, si bé també caldrà seguir de prop Jorge Lorenzo (Yamaha), que l'any pas­sat ja va tenir un bon debut a la cate­go­ria, o un Nicky Hay­den que amb el pas a Ducati con­fia a recu­pe­rar la bona forma que el va fer campió el 2006.

Ells són la punta de llança d'una gra­e­lla amb onze equips -no hi és Kawa­saki, víctima de la recessió- i divuit pilots, entre els quals hi ha els també cata­lans Toni Elias (Honda Gre­sini) i el recu­pe­rat Sete Giber­nau (Grupo Fran­cisco Her­nando), o els nou­vin­guts Mika Kallio, Nic­colò Canepa -tots dos de l'escu­de­ria Pra­mac Racing- i Yuki Taka­hashi (Scot Racing).

Tres cites prèvies
Abans que a par­tir de diven­dres vinent -ja sense ses­si­ons lliu­res- arren­qui l'única prova noc­turna del calen­dari, que final­ment té dis­set cur­ses després de la renúncia del GP d'Hon­gria, els pilots ja s'han vist les cares en tres oca­si­ons (Malàisia, Qatar i Jerez) i han pogut assa­jar amb la resta de noves nor­mes: absència del pneumàtic de qua­li­fi­cació o reta­lla­des pel que fa a les aju­des electròniques.

L'avant­sala del cam­pi­o­nat se l'ha apun­tat clara­ment Sto­ner, però Rossi tam­poc no sem­bla gaire pre­o­cu­pat. "Els entre­na­ments real­ment no sig­ni­fi­quen gran cosa, perquè la situ­ació és total­ment dife­rent a quan s'està en cursa", asse­gura l'italià, que tot i així adme­tia després dels IRTA de Jerez que, "de moment, a una sola volta, Sto­ner és més ràpid".

Les cate­go­ries peti­tes
Els altres cinc pilots cata­lans que par­ti­ci­pa­ran al Mun­dial de moto­ci­clisme es repar­tei­xen entre 250 i 125 cc. N'hi un a la 250 cc (Àxel Pons) i qua­tre (Joan Olivé, Pol Espar­garó, Esteve Rabat i Marc Márquez) a 125 cc.

Al quart de litre, que viurà l'últim any amb les màqui­nes de dos temps, el defen­sor del títol és Marco Simon­ce­lli, men­tre que al vuitè de litre, sense el campió Mike di Meglio, que ha pujat de cate­go­ria, es pre­senta molt obert.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.