Un rival molt dur

Polivalent, d'estètica impactant i ara encara més segur. Així és el nou Kymco Xciting 500 R ABS, un maxiescúter avalat per uns bons arguments i dotat de tecnologia aplicada a la seguretat

El Kymco Xci­ting 500 R s'ha mani­fes­tat sem­pre com un gran adver­sari per als maxi­escúters de mar­ques japo­ne­ses. El seu espe­rit i les con­di­ci­ons espor­ti­ves l'han situat sovint en la part més irra­ci­o­nal de la decisió de com­pra, però aquests fac­tors sem­pre s'han con­tras­tat amb un preu d'allò més com­pe­ti­tiu. I és que aquest model taiwanès és el que, gai­rebé amb total segu­re­tat, ofe­reix una millor relació entre qua­li­tat i preu. I més encara en el seg­ment dels maxi­escúters espor­tius.

Tots aquests valors acon­se­guits en els últims anys seguei­xen per­du­rant en aquesta nova versió, remo­de­lada exter­na­ment per dis­tin­gir-lo encara més de la com­petència. I alhora equipa l'inno­va­dor sis­tema ABS fir­mat per Bosch. Amb l'avan­tatge afe­git que, tot i la com­ple­xi­tat que suposa adap­tar aquesta tec­no­lo­gia a un model ja exis­tent, aquest nou Xci­ting 500 R ABS manté inva­riat el preu, que es manté per sota dels 5.000 euros.

El nou aspecte d'aquest Kymco es pot com­pa­rar al de la punta d'una fletxa, amb un fron­tal de forta incli­nació, cin­tura late­ral baixa i una zona poste­rior pro­tu­be­rant, alhora que curta i espor­tiva i amb un llum total­ment tri­an­gu­lar que li aporta encara més espor­ti­vi­tat. Per a aquest nou Xci­ting, Kymco ha optat per una pan­ta­lla davan­tera un xic més baixa –que mini­mitza les típiques tur­bulències– i uns retro­vi­sors per­fec­ta­ment inte­grats en el con­junt que, a més, ofe­rei­xen un camp visual supe­rior i es poden ple­gar.

Última tecnologia en propulsió i frenada

El nou Kymco Xciting 500 R ABS disposa d'un motor perfectament preparat per a la vida moderna. Diguem que les seves xifres el situen en la zona alta de rendiment respecte dels seus competidors, oferint una gran potència i una bona i còmoda dosificació de la seva força. Les xifres són el millor referent, tant de potència i parell com de prestacions, ja que arriba als 160 km/hora i accelera de 0 a 100 en només sis segons. En aquest rendiment hi intervé de manera fonamental la injecció electrònica Keihin, que, a més, és la responsable de que la mitjana de consum se situï entorn dels 4,7 litres cada 100 quilòmetres i, per tant, que les emissions de CO2 siguin força contingudes.

A banda de les bones aptituds motrius, el Kymco Xciting també disposa d'un xassís d'allò més rígid, unes suspensions notablement esportives i, per descomptat, el conjunt que formen les llandes i els pneumàtics, ben dinàmic.

Una altra gran virtut d'aquest maxiescúter és el nou sistema de frenada ABS, última evolució de Bosch i que engloba en una sola peça la unitat electrònica i el conjunt hidràulic. Una solució que redueix considerablement dimensions i pes. Una novetat d'aquest sistema són les electrovàlvules de tres vies i tres posicions, activades elèctricament, per tal que el tacte durant la frenada brusca augmenti la percepció que en té el conductor i es minimitzin els retorns bruscos de la maneta. Tot aquest conglomerat de tecnologia queda sustentat per un sistema hidràulic de doble circuit independent i dos discos davanters de 280 mm –amb pinça de doble pistó– i un altre de posterior, de 240 mm.

MOTOR: Monocilíndric.498 cc. 4 temps. POTÈNCIA: 37,4 CV a 7.500 rpm. PARELL: 37,1 Nm a 5.000 rpm. ALIMENTACIÓ: Injecció electrònica Keihin. ENGEGADA: Elèctrica. REFRIGERACIÓ: Líquida. CANVI: Embragatge automàtic. SUSPENSIONS: Forquilla davantera convencional de 40 mm / Doble amortidor posterior. FRENS: Doble disc davanter de 280 mm / Disc posterior de 240 mm. LLARGADA, AMPLADA i ALTURA: 2,265/0,810/1,450 m. ALTURA DEL SEIENT: 0,790 m. DISTÀNCIA ENTRE EIXOS: 1,590 m. PES: 220 kg. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 12,5 litres (gasolina 95). PREU: 4.990 euros.

Ampli i còmode

La posició de conducció de l'Xciting 500 R ABS és còmoda i amplia, amb una configuració força plana i un manillar allargat per fer que en el moment del gir es generi més força de palanca; sobretot a baixa velocitat o quan s'està aturat.

Ben aturat

Com correspon a un bon maxiescúter, aquest de Kymco disposa d'un fre d'estacionament situat en la part dreta del davantal. Així queda perfectament aturat quan el conductor deixa anar les manetes del fre en desnivells.

Tres esferes

Els dissenyadors d'aquesta marca taiwanesa han creat per a aquest Xciting un quadre d'instruments que es compon de tres esferes i quatre rellotges. També integra una petita pantalla LCD amb el velocímetre i el rellotge horari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.