El més petit de la nissaga

Conjunta elegància i esportivitat, i participa de l'experiència que BMW ha anat adquirint en els vehicles SUV. Així és l'X1, del qual s'anuncia la comercialització a partir de finals d'aquest any

Si BMW es va deci­dir un dia a posar en marxa la Sèrie 1 és lògic que després també es plan­tegés ofe­rir l'alter­na­tiva als X5 i X3, en forma d'un SUV de dimen­si­ons més com­pac­tes però man­te­nint-ne l'estil gene­ral, tant estètic com qua­li­ta­tiu. Per això, l'X1 pre­sen­tat aquest mes al Saló de Frank­furt es bene­fi­cia de l'experiència que la firma ale­ma­nya ha adqui­rit amb els altres com­po­nents de la nis­saga X.

D'aquí que més que a un aspecte extern que no deixa cap dubte d'on pro­ce­deix o un habi­ta­cle que per refi­na­ment i ergo­no­mia també ostenta el segell propi de la marca, sigui interes­sant con­tem­plar l'apar­tat tec­nològic que va des dels motors fins la tracció total per­ma­nent xDrive –com­bi­nada amb el con­trol d'esta­bi­li­tat DSC i la tracció DTC, i pre­sent per pri­mera vegada en un cotxe de menys de qua­tre metres i mig– pas­sant per les avançades sus­pen­si­ons davan­te­res de doble arti­cu­lació o la funció d'assistència a la fre­nada en revolts. En el cas de la versió XDrive 28i, l'única de la gamma amb motor de gaso­lina, el DSC inclou funció d'asse­cat de pas­ti­lles i dis­cos de fre.

Quatre motors amb tracció total

El BMW X1 combina quatre motors amb la tracció total intel·ligent xDrive. Com a referent en potència i esportivitat hi ha el 3.0 de gasolina, amb sis cilindres en línia i sistemes Valvetronic –de reglatge de vàlvules– i Doble-Vanos, de regulació de l'arbre de lleves. Els altres tres propulsors són turbodièsel, tots de 1.995 cc i amb injecció directa common-rail. El de prestacions superiors disposa d'injectors piezoelèctrics que treballen a 2.000 bar de pressió i doble turbo, que actua en dues fases segons les revolucions i garanteix 400 Nm de parell, disponibles entre 2.000 i 2.250 rpm.

En l'esglaó intermedi hi ha el motor de 177 CV, dotat d'injectors a 1.800 bar i turbo de geometria variable. Força similar a aquest és l'eficient propulsor destinat a les versions més econòmiques del X1, en aquest cas amb un gens menyspreable parell de 320 Nm. Tant el motor 3.0 de gasolina com el turbodièsel de 204 CV van associats a un canvi automàtic de sis marxes. En el propulsor de 177 es pot triar entre aquesta possibilitat i el canvi manual de 6 relacions, l'únic disponible en la variant de 143 CV.

Pels que en facin prou amb un X1 de tracció simple, a l'eix posterior, BMW proposa els motors turbodièsel de 177 i 143 CV, tots dos amb caixa de canvis manual i sistema d'engegada i aturada automàtiques del motor. Lògicament, baixen els consums de gasoil i les emissions de CO2 queden per sota dels 140 g/km.

MOTOR DE GASOLINA: 2.996 cc. 258 CV i 310 Nm. Consum: 9,4 l/100 km. Emissions CO2: 219 g/km. MOTORS DE GASOIL (combinats amb tracció total): 1.995 cc. 204 CV i 400 Nm. Consum: 6,3 l/100 km. Emissions CO2: 167 g/km. 1.995 cc. 177 CV i 350 Nm. Consum: 5,8 l/100 km. Emissions CO2: 153 g/km. 1995 cc. 143 CV i 320 Nm. Consum: 5,7 l/100 km. Emissions CO2: 150 g/km. SUSPENSIONS: Eix davanter de doble articulació / Eix posterior de cinc braços. FRENS: Discos ventilats a les quatre rodes. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,454/1,798/1,545 m. DIÀMETRE DE GIR: 11,8 m. ALTURA LLIURE: 19,4 cm. PREU: Des de 29.700 euros (sDrive 18d).

Guanyar espai

La possibilitat d'inclinar el respatller posterior fins a la posició vertical permet incrementar de 70 litres el volum de càrrega del maleter (420 litres en configuració normal). La banqueta es pot plegar per parts o totalment; en aquest cas, el maleter arriba fins als 1.350 litres.

Rodar sense aire

Ja és habitual que BMW proposi un munt d'opcions per als seus automòbils i l'X1 no és una excepció a la regla. Aquest capítol inclou els pneumàtics tipus Runflat, amb els quals es pot seguir circulant durant una bona distància encara que hagin perdut tota la pressió d'inflat.

Més estabilitat

Entre les opcions disponibles per al X1 hi ha l'ajustament esportiu del xassís i el denominat Performance Control, sistema que actua juntament amb el control d'estabilitat i anul·la qualsevol tendència del cotxe al subviratge, especialment en condicions de baixa adherència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.