Opinió

Vuits i nous

Sense amor

“Tornem a casa confiant en el periodisme honrat, el cine i la bona gent

Final­ment puc anar a veure Sense amor. Me la vaig per­dre quan la feien a Bar­ce­lona i també les vega­des, en dies des­a­vi­nents per a mi, que ja l’han pro­gra­mada al cine Foment. Aquesta és la ter­cera. Em trobo una cua que arriba fins al car­rer. Com que la pel·lícula és russa i per les notícies que en tinc no és gaire afa­ble, m’estra­nyo de l’afluència i de la insistència a pro­jec­tar-la. Altres pel·lícules més asse­qui­bles i ame­ri­ca­nes les he vis­tes gai­rebé sol al mateix cine. Em trobo uns cone­guts a la cua i els comento que molts m’han dit que els efec­tes depri­ments de la pro­ducció poden arri­bar a durar una set­mana. Em miren amb cara estra­nyada, com si els parlés d’una altra pel·lícula. La taqui­llera tam­poc no ha pre­vist l’èxit i entra en una habi­tació a pro­veir-se de més entra­des. Una mica més i entro quan la pro­jecció ja va. Em fa ràbia veure les pel·lícules començades.

Sense amor, el títol ho diu tot. Una pare­lla que és incapaç d’esti­mar-se, d’esti­mar el fill i d’esti­mar els amants res­pec­tius. Ambi­en­tada en la Rússia capi­ta­lista o dels capi­ta­lis­tes: cases espa­ter­rants, empre­ses reves­ti­des de vidre i acer... El pro­ta­go­nista porta barba perquè el seu cap a la feina la fa obli­gatòria als emple­ats pel fet que ell també en cul­tiva. Això em va fer molta gràcia, per dir alguna cosa. Si no admet que es rasu­rin, tam­poc que es divorciïn. No dic res més. Vagin-la a veure, que és molt bona.

Depri­ment? Segons per on l’enfi­lis. Quan el fill des­a­pa­reix –i acabo de dir que no en diria res més– un equip nombrós de volun­ta­ris molt ben orga­nit­zats es posa en movi­ment i es passa dies i nits bus­cant la cri­a­tura davant la ine­ficiència de la poli­cia i l’estat. Les notícies que ens arri­ben de Rússia són polítiques i ofe­rei­xen la imatge d’un país gover­nat per indi­vi­dus sinis­tres, ara i gai­rebé sem­pre. Males per­so­nes que admi­nis­tren bona gent. Se n’ha de ser, per aguan­tar-los. No tot és “sense amor”.

La pro­jecció s’acaba i s’ence­nen els llums. Als cone­guts que m’havia tro­bat a la cua i que m’havien mirat amb cara estra­nyada els havia par­lat d’una altra pel·lícula. Ells i la majo­ria dels espec­ta­dors havien vin­gut a veure Els papers del Pentàgon, pro­ducte ame­ricà amb pre­mis i actors cone­guts. La car­te­llera d’una publi­cació local és l’ori­gen de la con­fusió. Hau­ran de tor­nar la set­mana que ve, per satis­fer la curi­o­si­tat. Veu­ran que va de cor­rup­ci­ons, men­ti­des i abu­sos gover­na­men­tals, denun­ci­a­des per peri­o­dis­tes. A Sense amor la denúncia de la misèria humana i també política va a càrrec del direc­tor. Poc esti­mu­lant tot, miris a dreta o esquerra de la bola del món. Enfi­lem cap a casa, alguns amb la cua entre cames i molts amb el llaç groc al pit, con­fi­ant en el peri­o­disme hon­rat, el cine res­pon­sa­ble i la bona gent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia