Opinió

LA GALERIA

Accedir a Blanes i Lloret

Les dues poblacions estan variant la imatge dels respectius accessos

Les dues pobla­ci­ons que ini­cien la Costa Brava per la banda sud estan vari­ant con­si­de­ra­ble­ment la imatge dels seus res­pec­tius acces­sos. Bla­nes, en con­cret, ha doblat l’amplada de la car­re­tera en el tram comprès entre l’ano­me­nada rotonda dels Focs Arti­fi­ci­als –el monu­ment al·lusiu que hi ha al cen­tre li dona nom– i l’encre­ua­ment amb l’entrada al barri de Mas Bori­not. És, de fet, l’espai d’arri­bada a la vila de Ruyra així que hom creua la Tor­dera i passa els encon­torns de Pala­folls. La car­re­tera GI-682 queda con­ver­tida en una gran avin­guda i els ter­renys que vore­gen el vial per la banda de mig­dia, fins fa poc des­ni­ve­llats i plens de mate­ri­als d’ender­roc, han estat apla­nats i acu­llen ja naus comer­ci­als, algun super­mer­cat i, alhora, algun cen­tre docent la neces­si­tat del qual, en part, deu haver incen­ti­vat la rapi­desa de la trans­for­mació. La postal és ben dife­rent si ho com­pa­rem amb fa qua­tre dies. A Llo­ret les refor­mes venen pel cantó de l’inte­rior, és a dir, se cen­tren en els ter­renys situ­ats a ponent de l’actual car­re­tera de Vidre­res així que es passa l’encre­ua­ment d’aquesta via i el traçat antic per acce­dir a la zona indus­trial del Molí i Mas Baell. En aquest sec­tor hi va emer­gir, fa una colla d’anys, sense que ningú ho con­trolés, el barri de la Càndida, ano­me­nat així perquè la pri­mera esta­dant fou la Càndida Mas­grau, que hi bastí un humil habi­tatge per a la seva família. I en van seguir d’altres de pro­pi­e­ta­ris diver­sos. Va que­dar un barri con­so­li­dat que els ajun­ta­ments, més tard, van inten­tar millo­rar dins de les limi­ta­des pos­si­bi­li­tats. Ara s’ha des­ple­gat al vol­tant d’aquest barri, ano­me­nat també de Puig­ventós, un com­plex urbanístic de vials i cen­tres comer­ci­als, algun d’ells espec­ta­cu­lar pel volum i la superfície. El barri de la Càndida –al peu del qual l’Ajun­ta­ment ha cons­truït el nou dipòsit de vehi­cles reti­rats– ha que­dat ama­gat –pot­ser és el que es per­se­guia– dar­rere aques­tes enor­mes cons­truc­ci­ons, amb l’agreu­jant que s’ha anat reta­llant el que sem­bla­ven ja espais verds con­su­mats, i fa la impressió, almenys mirant-ho des de la distància, que els habi­tants d’aquell nucli han que­dat tan­cats i no tenen gai­rebé ni un pam qua­drat sobrer per espla­iar-se. La car­re­tera de Vidre­res a Llo­ret, entre la nova comis­sa­ria de poli­cia i el pas ele­vat del cemen­tiri, va aga­fant l’aire d’un gran vial d’entrada i, al seu cos­tat, paral·lela­ment, van dibui­xant-se pas­se­jos i zones ver­des i apar­ca­ments per acce­dir als cen­tres comer­ci­als. També aquí l’estampa visual ha can­viat total­ment.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia