Opinió

A la tres

La rifa de les estacions

“El Ministeri de Foment se’n riu, dels usuaris de Renfe, amb la pluja d’obres que després del 10-N ajornarà

El Minis­teri de Foment ha enge­gat la rifa de pro­jec­tes prèvia a la con­vo­catòria elec­to­ral. És a dir, des­en­ca­lla obres allà on estan atu­ra­des per veure si algun votant des­pis­tat es creu que la millora que espe­rava durant dècades es farà rea­li­tat. No és que Cata­lu­nya no sigui ali­ena a aquesta tàctica, sinó que és el ter­ri­tori on més s’aplica i on hi estem més acos­tu­mats. Tots els minis­tres de Foment l’han dut a terme amb impu­ni­tat.

La set­mana pas­sada va ser el torn del minis­tre Ábalos. Va anun­ciar que inver­ti­ria (o no) 5 mili­ons a l’estació de roda­lies de Molins de Rei, que fa anys espera una reforma perquè té una uti­lit­zació de final de línia i inter­mo­dal, i estava dis­se­nyada per ser només de pas. A l’estació del cos­tat, Sant Feliu de Llo­bre­gat, estan encara pen­dents de l’inici d’obres per fer sub­ter­rani el pas a nivell urbà que havien de començar (o no) aquest 2019. Sobre el traçat sub­ter­rani de les vies a Mont­cada, Adif va anun­ciar que es podria aca­bar (o no) el pro­jecte a final d’any. També es va saber que s’avançarà (o no) en la tra­mi­tació admi­nis­tra­tiva de la nova estació de Salou-Port Aven­tura. Sort que s’agi­lita, perquè si el tram inte­rior del cor­re­dor fer­ro­vi­ari Tar­ra­gona-Van­dellòs –que també va van­tar-se que s’obri­ria a final d’any– entra en fun­ci­o­na­ment, la nova estació resulta impres­cin­di­ble i caldrà fer-ne una de pro­vi­si­o­nal durant dos anys. En la rifa no hi podia fal­tar la grossa de la Sagrera. Les obres de l’estació van començar el 2009, i encara no tenen data per aca­bar, tot i que ja hi han pas­sat mitja dot­zena de minis­tres de Foment i tots han promès acce­le­rar l’obra de mai aca­bar. Ábalos va dir que lici­ta­ria imme­di­a­ta­ment (o no) la nova estació de Sant Andreu Com­tal per poder avançar la resta del com­plex fer­ro­vi­ari.

Són tants els anun­cis com després del 10-N seran els ajor­na­ments. Men­tres­tant, el pla d’inver­si­ons de roda­lies que va pro­me­tre el nou gerent Macias està per pre­sen­tar, se suc­ce­ei­xen les ava­ries els dies de pluja, i d’altres obres, com el con­di­ci­o­na­ment de la peri­llosa estació de Bell­vitge, con­ti­nuen a mit­ges (o no).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia