Opinió

LA GALERIA

Consum responsable

Ens allunyarem de les empreses de l’Íbex i dels poders de l’Estat afavorint un teixit productiu català

Segons alguns estu­dis, només el dilluns següent al Black Fri­day es cal­cula que s’han mogut 3,5 mili­ons de paquets, amb els con­següents efec­tes sobre el pla­neta de cada un d’aquests movi­ments. Això sense sumar-hi l’invent del Cyber­mon­day i que tot aquest con­sum s’enganxa amb les tra­di­ci­o­nals cam­pa­nyes de ven­des de Nadal i Reis. És evi­dent que aques­tes dia­des, amb el model de pro­moció del con­sum des­me­su­rat, tenen un fort impacte sobre el medi ambi­ent. Just aquesta set­mana ha estat notícia l’impacte que tindrà el canvi climàtic sobre la majo­ria dels sec­tors pro­duc­tius, com el turisme, l’agri­cul­tura i la pro­ducció d’ali­ments. Cosa que es notarà en el mer­cat immo­bi­li­ari, la indústria o la gene­ració d’elec­tri­ci­tat, entre altres. Aquesta alerta sobre el futur del pla­neta s’ha fet, en el marc del COP25 o con­ferència de l’ONU sobre del canvi climàtic, que s’ha cele­brat a Madrid, ciu­tat gover­nada gràcies a un pacte del tri­fac­hito (PP, Cs i Vox), que només d’entrar a l’ajun­ta­ment va deci­dir eli­mi­nar el pro­jecte de zona de bai­xes emis­si­ons al Madrid cen­tral. A l’altre país veí, les coses es veuen dife­rent, i aquesta mateixa set­mana es denun­ci­a­ven les pro­mo­ci­ons con­su­mis­tes, i la dipu­tada i exmi­nis­tra fran­cesa d’Eco­lo­gia Delp­hine Batho pro­po­sava pro­hi­bir la pro­moció del Black Fri­day a par­tir del 2020, fet que podria supo­sar la fi d’aquesta jor­nada de pro­mo­ci­ons comer­ci­als impor­tada, com tan­tes altres, des dels Estats Units.

Men­tres­tant, a Girona es feia una crida a actuar com a con­su­mi­dors amb consciència de país. Era en la Fira de Con­sum Estratègic que es va cele­brar aquest cap de set­mana al barri de Sant Narcís. En tots els casos s’apel·la a la consciència del con­su­mi­dor, i a la nos­tra res­pon­sa­bi­li­tat. Ho podem fer a l’estil de la revolta pel clima de la Greta Thun­berg, o repen­sant els nos­tres hàbits total­ment con­su­mis­tes i adqui­rir consciència crítica sobre el tipus de con­sum que fem. I si a tot això hi afe­gim la cons­ci­en­cia de país i el con­sum quilòmetre zero, esta­rem fent un con­sum estratègic amb les empre­ses i la gent que tenim més a prop. D’aquesta manera ens des­em­pa­lle­ga­rem de les empre­ses de l’Íbex 35 i dels poders polítics de l’Estat espa­nyol afa­vo­rint un tei­xit pro­duc­tiu català. En defi­ni­tiva, esta­rem poten­ci­ant el con­sum de pro­xi­mi­tat que és res­pectuós amb el medi ambi­ent.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia