Opinió

A la tres

A recer

“M’apunto al «res no serà igual», posem per cas... en el turisme. Oberta la frontera, haurà de ser més segur i sense tantes masses

Els experts en eco­no­mia, soci­o­lo­gia, psi­co­lo­gia i altres bran­ques del pen­sa­ment, dis­cre­pen sobre l’endemà de la pandèmia o el dia a dia de la “nova nor­ma­li­tat”, la “represa”, la “zona verda” o com defi­nim la situ­ació social gene­rada després de superar –o que ens hagi superat– la pri­mera onada de la pandèmia de la Covid-19. A mesura que els sec­tors econòmics sur­ten de la hiber­nació, ens ado­nem de l’abast de la pre­ca­ri­e­tat en què han que­dat. Aquest cap de set­mana ha estat el torn del sec­tor turístic, un cop recu­pe­rada la mobi­li­tat a casa nos­tra i a Europa amb l’ober­tura de les fron­te­res entre els estats de l’espai Schen­gen, excepte Por­tu­gal. Pas­se­jar ahir, diu­menge, per la Ram­bla i el barri gòtic de Bar­ce­lona –abso­lu­ta­ment buits– resul­tava tan agra­da­ble com col­pi­dor per la quan­ti­tat d’hotels i esta­bli­ments tan­cats, bar­rats, i sense data d’ober­tura.

El virus segueix ferm al món amb nou mili­ons d’infec­tats, a l’Estat hi ha hagut 39 brots en l’últim mes tot i la gran millora de les xifres, i a Cata­lu­nya s’aixe­ca­ran res­tric­ci­ons a par­tir de dijous, però sem­pre amb límits d’afo­ra­ment i distància social. Tot i això, hi ha qui augura que obli­da­rem ràpid.

Soc més aviat dels que s’apun­ten al “res no serà igual” en gai­rebé tots els àmbits soci­als. També en el del turisme, que s’ha posat ara a cami­nar de nou, perquè aquest serà un estiu de pro­xi­mi­tat, espais natu­rals i segu­re­tat, tres valors que hau­rien de per­sis­tir, per no depen­dre tant del turisme de mas­ses, que no ho serà enguany. Si la crisi al nord d’Àfrica, Tur­quia o Egipte ens va fer abraçar encara més el turisme per surar econòmica­ment després de la crisi finan­cera del 2008, ara seria un error tor­nar-hi. No hauríem de dei­xar per­dre el que es gua­nyi en turisme segur aquest 2020, per exem­ple, i pro­moure’l més que el baix cost, i no caure en la cursa per recu­pe­rar algun any els 19 mili­ons de visi­tants del 2019? El turisme és el 14% del PIB català, però seguir apos­tant pel de mas­ses com­pli­carà l’objec­tiu d’igua­lar fac­tu­ra­ci­ons amb menys visi­tants. El de qua­li­tat vaja.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia