Opinió

opinió

Veïns angoixats, a Girona

“Si un veí es complica la vida fent un manifest, potser val la pena escoltar què diu”

Tots som veïns d’algun lloc, d’algun barri. I sabem, perquè a tots ens ha pas­sat, que sovint hi ha molèsties, pro­ble­mes o desa­jus­ta­ments de con­vivència que ens per­tor­ben el dia a dia. És quan aques­tes inco­mo­di­tats són insos­te­ni­bles i ens pro­vo­quen una sen­sació d’angoixa que bus­quem ali­an­ces amb els veïns de pis, de comu­ni­tat o de car­rer, per bus­car solu­ci­ons.

En les últi­mes set­ma­nes, a Girona, dues asso­ci­a­ci­ons de veïns han arri­bat a aquest punt. D’una banda, veïns del barri del Mer­ca­dal de Girona han deci­dit denun­ciar, a través d’una reco­llida de fir­mes, la pro­blemàtica a l’entorn de la plaça Josep Pla i més con­cre­ta­ment les zones de pas, sor­ti­des per a via­nants dels apar­ca­ments sub­ter­ra­nis i els pas­sa­dis­sos inte­ri­ors entre la plaça i els car­rers del vol­tant, Cristòfol Gro­ber, car­rer Nou i Santa Clara. Asse­gu­ren que la falta d’il·lumi­nació i de neteja aca­ben deri­vant en sen­sació –diuen, per ser polits, però no és una sen­sació només– d’inse­gu­re­tat. L’asso­ci­ació ha cons­tituït una comissió específica per fer un segui­ment d’aques­tes qüesti­ons. La reco­llida de sig­na­tu­res és oberta a l’Espai Cívic del Mer­ca­dal i en comerços i esta­bli­ments del barri.

D’altra banda, al número 12 del car­rer Figue­rola hi ha un local, de moment tan­cat, que, des de la dècada dels setanta, és l’únic que dis­posa de llicència de dis­co­teca en tota la ciu­tat. Els veïns d’aquest tram de car­rer han ins­tat rei­te­ra­da­ment l’Ajun­ta­ment a apli­car la nor­ma­tiva cor­res­po­nent segons l’orde­nança muni­ci­pal. Fins a set comu­ni­tats de pro­pi­e­ta­ris han deci­dit asso­ciar-se i pre­sen­tar-se com a part afec­tada en el cas. Tot i les con­ver­ses man­tin­gu­des en les últi­mes set­ma­nes entre Ajun­ta­ment i veïns, aquests lamen­ten que, a hores d’ara, l’expe­di­ent con­ti­nua sobre la taula de l’admi­nis­tració pen­dent d’una reso­lució.

Cal escol­tar els veïns. Cal escol­tar-los i cal, sobre­tot, donar una solució, o almenys una res­posta vàlida, i en un ter­mini breu de temps. No reac­ci­o­nar és insul­tant; perquè, en un món en què ten­dim a la indi­vi­du­a­lit­zació, si un veí es com­plica la vida asso­ci­ant-se i pre­sen­tant un mani­fest, pot­ser val la pena escol­tar què diu, perquè és evi­dent que hi ha un pro­blema real que el pre­o­cupa. També altres ciu­ta­dans de l’àrea afec­tada i comer­ci­ants poden aju­dar a fer força i reduir la sen­sació d’angoixa dels mobi­lit­zats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia