L'apunt

L’APUNT

Contra els prejudicis

Encara ara, els joves que aca­ben l’edu­cació obli­gatòria i que opten per la for­mació pro­fes­si­o­nal són mirats pels més clas­sis­tes amb supe­ri­o­ri­tat intel·lec­tual, com si apren­dre un ofici fos un demèrit res­pecte als “il·lus­trats” del bat­xi­lle­rat i la uni­ver­si­tat. Costa d’enten­dre que un model apli­cat sense tants pre­ju­di­cis en països pròspers com Ale­ma­nya, pio­nera en la for­mació dual, és pot­ser una de les solu­ci­ons del greu pro­blema d’atur enquis­tat que pateix el país. La deso­cu­pació juve­nil con­viu amb el clam de mol­tes empre­ses que no tro­ben per­so­nal qua­li­fi­cat per desen­vo­lu­par tas­ques tècni­ques. Les xifres de millor nivell de con­trac­tació dels titu­lats en FP demos­tren que cal superar esque­mes men­tals que, a més d’inútils, són fal­sos.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia