Opinió

De set en set

Lletania pels trens (II)

Com que vam arri­bar tres quarts d’hora tard allà on anàvem, i això que hi anàvem amb un dels com­bois que en diuen d’alta velo­ci­tat; que hi anàvem amb una de les poques com­bi­na­ci­ons pos­si­bles per anar de Tar­ra­gona a Girona (amb un enllaç pel mig); i això, també, que feia un munt de dies que dia sí, dia també, havíem hagut d’entrar al web de Renfe de manera com­pul­siva per veure si teníem sort i algú havia anul·lat el bit­llet i així poder dis­po­sar d’una plaça, doncs avui tor­na­rem a dedi­car aquesta columna a par­lar de trens, com ja ho vam fer fa una set­mana, amb la Lle­ta­nia pels trens . El dipu­tat de Junts al Congrés Isi­dre Gavín ha denun­ciat aquesta mateixa set­mana la manca d’inversió i la deficiència dels ser­veis de mit­jana distància, i ha dema­nat el traspàs for­mal de l’Avant a la Gene­ra­li­tat, donat que aquest ser­vei públic trans­corre ínte­gra­ment per Cata­lu­nya “i és tras­pas­sa­ble”. Les com­pa­ra­ci­ons són odi­o­ses, diu la dita popu­lar, però és ine­vi­ta­ble caure-hi, i Gavín aporta algu­nes dades que ens abo­quen a la temp­tació de fer-les: Conca (53.000 habi­tants) i Segòvia (51.000) estan con­nec­ta­des per 18 trens al dia men­tre que Lleida (150.000) i Tar­ra­gona (140.000) només dis­po­sen de 8 i 7 trens per con­nec­tar-se amb Bar­ce­lona. Calen més pla­ces d’Avant a l’eix Lleida-Tar­ra­gona-Bar­ce­lona, cal un ser­vei millor i també cal revi­sar les tari­fes: com pot valer més anar de Tar­ra­gona a Girona que de Tar­ra­gona o Bar­ce­lona a Madrid? Ja ho apunta Gavín: “La manca de pla­ces no és per la manca de trens; els trens hi són, però són a Madrid, com els nos­tres quar­tos.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia